.
Mamy 13 622 opinii naszych Klientów
Zadaj pytanie » Zadaj pytanie »

Indywidualne Porady Prawne

Masz problem prawny i szukasz pomocy?
Kliknij TUTAJ i opisz nam swój problem w formularzu.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

Ochrona konsumenta

»Pytania i odpowiedzi

Ilość: 218 | Wyświetlono: 1-20

Odrzucona reklamacja radia w kupionym samochodzie, co zrobić?

Przed 5 miesiącami kupiłem używany samochód w popularnym salonie pojazdów używanych. Uzyskałem roczną gwarancją z możliwością jej przedłużenia na awarie i usterki powstałe podczas użytkowania. Wszystko było w porządku do czasu, gdy przez tydzień auta nie użytkowałem, po...

Wadliwa naprawa samochodu, co zrobić?

Warsztat samochodowy wadliwie naprawił nam samochód. Po pewnym czasie pojawiła się ta sama wada. Co teraz powinniśmy zrobić, aby naprawili wyrządzoną nam szkodę?

Zakupiona kamera nie działa poprawnie - jak odzyskać pieniądze za wadliwy produkt?

Przedwczoraj zakupiłem w stacjonarnym sklepie mikrokamerkę szpiegowską wraz ze słuchawką szpiegowską za 700 zł (kamerka 500, słuchawka 200). Sprzedawca zapewnił mnie, że kamerka ma możliwość przesyłu obrazu poprzez streamowanie. Ta funkcjonalność znajduje się również w...

Dochodzenie praw gwarancyjnych - wymiana sprzętu na nowy

Mam pytanie z zakresu dochodzenia swoich praw gwarancyjnych. Mianowicie zakupiłem e-bike w sklepie internetowym 1,5 roku temu. Niedawno pojawił się problem z rozłączającym silnikiem. W toku rozmów ustalono, że jest to wina złącza baterii, które jest zbyt luźne, przez co w czasie...

Problem z zepsutą pralką oddaną do naprawy na gwarancji

Pomimo zgłoszenia uszkodzenia pralki 3 miesiące temu naprawa do tej pory nie została wykonana. Centrala firmy nie udziela żadnej odpowiedzi. Według gwarancji producent ma 30 dni na naprawę lub wymianę urządzenia. Serwis po zgłoszeniu zepsucia się pralki wymienił jakąś małą...

Wada urządzenia, która wystąpiła po uruchomieniu, jakie prawa ma konsument?

Zakupiłem nowe jacuzzi ogrodowe, co potwierdza faktura. Po podłączeniu okazało się, że urządzenie ma wadę fabryczną, a mianowicie jacuzzi jest nieszczelne. Złożyłem reklamację u sprzedawcy. Otrzymałem odpowiedź, że mają 30 dni na rozpatrzenie reklamacji. W tej sytuacji...

Opóźnienie w realizacji zamówienia przez sklep a zwrot zaliczki

Przed 10 tygodniami zamówiłem w sklepie budowlanym dachówkę ceramiczną na kwotę 35 tys. zł. Wpłaciłem 15 tys. w ramach faktury zaliczkowej i sprzedawca powiedział, że dachówka ma być za 2 miesiące. Teraz poinformowano mnie, że dachówka dopiero będzie produkowana przez...

Jak odstąpić od umowy zawartej na pokazie?

Wczoraj na pokazie nabyłam fotel z funkcją maty masującej, do tego w promocji rower na akumulator, oczyszczacz powietrza, garnek wielofunkcyjny i 2 maty na krzesła, całość opiewa na kwotę niemal 16 tys. zł. Na wymienione produkty został zawarty kredyt na 60 rat. Jak...

Reklamacja sukni ślubnej po ślubie

Prowadzę salon sukien ślubnych. Klientka przyniosła suknię ślubną, w której popsuł się zamek błyskawiczny i chcę ją zareklamować. Twierdzi, że popsuł się w czasie ubierania do ślubu i musiano zszyć go ręcznie. Podczas przymiarek wszystko było w porządku i klientka bez...

Reklamacja kostki brukowej z dwóch różnych partii

Zakupiliśmy kostkę brukową pół roku temu, sprzedawca obiecał przechować nam kostkę do momentu rozpoczęcia prac związanych z jej układaniem. W zeszłym tygodniu kostka została do nas dostarczona po wcześniejszym ustaleniu. Wczoraj po odkryciu palet z kostką zauważyliśmy z...

Wada samochodu zgłoszona po tygodniu od zakupu, kto płaci za naprawę?

Tydzień temu sprzedałem samochód, a dzisiaj zadzwonił kupujący, twierdząc, że samochód posiada wadę, coś jest nie tak z silnikiem. Użytkowałem to auto niemal codziennie i żadnej usterki czy też oznak, że silnik nie działa poprawnie, nie było. Samochód od zakupu serwisowałem...

Zakup samochodu z zatrzymanym dowodem rejestracyjnym

Kupiłem samochód bez wiedzy o elektronicznym zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego po kolizji. Teraz nie mogę zarejestrować pojazdu bez diagnostyki - której nie zrobią bez raportu z kolizji, którego oczywiście nie mam. Co mam dalej zrobić?

Gwarancja po reklamacji i naprawie produktu

Mamy problem z reklamacjami napraw produktu. Przykład: klient zakupił u nas żaluzje drewniane do okna. Po 5 latach jedna zepsuła się. Wymieniliśmy w 5-letniej żaluzji odpłatnie mechanizm oraz sznurek. Przed upływem roku klientka przyszła z reklamacją na serwis żaluzji, powołując...

Anulowanie zamówionego towaru przez internet

4 grudnia zakupiłam przez internet towar. Następnego dnia się rozmyśliłam i poprosiłam sprzedawcę o anulowanie zamówionego towaru, jeszcze przed wysłaniem. Sprzedawca niechętnie się zgodził. Niestety w regulaminie sklepu jest napisane, że zmiany w zamówieniach Klient może...

Awaria wodoodpornego telefonu i nieuznanie reklamacji

Sprawa dotyczy awarii wodoodpornego telefonu i nieuznania reklamacji. Otóż, półtorej roku temu kupiłem telefon z certyfikatem wodoodporności (IP68), wybrałem ten model tylko ze względu na ten fakt. W marcu po myciu telefonu mokrą szmatką przestał działać ekran dotykowy....

Problem z autem po zakupie - co zrobić?

Zakupiłem auto, w którym przed sprzedażą został wymieniany rozrząd (sprzedający okazał fakturę za wymianę). Po kilkunastu dniach użytkowania wystąpił problem z silnikiem – mechanik zdiagnozował przestawienie rozrządu i go ustawił prawidłowo. Jednak po niedługim czasie...

Usterki w samochodzie kupionym w salonie

Kupiliśmy z mężem samochód z salonu 2 lata temu. Po pół roku zaczęły się usterki i zaczęły psuć się kierunkowskazy (od czasu do czasu podczas jazdy przestają działać i po kilku- lub kilkunastu minutach się naprawiają). Od tego momentu jeździmy do serwisu, który próbuje...

Błędna cena towaru a obowiązek wydania towaru - jak wycofać się z transakcji?

Zajmuję się sprzedażą na Allegro w ramach prowadzonej działalności. Ostatnio wystawiliśmy większą część ofert, ale wystąpił błąd z cennikiem i całkowicie poprzestawiały się ceny tych towarów. Zanim to zauważyliśmy i usunęliśmy złe oferty, jeden klient zauważył...

Wady i usterki w zakupionym samochodzie - pociągnięcie sprzedającego do odpowiedzialności

4 miesiące temu zakupiłam samochód od osoby prywatnej. Podczas zakupu sprzedający nie wskazał, że auto posiada jakieś wady. Natomiast podczas próbnej jazdy, gdy okazało się, że samochód gaśnie, pan obniżył nieznacznie cenę na pokrycie kosztów naprawy. Jednak w trakcie...

Awaria maszyny po zakupie - co zrobić?

Kupiłem trzy miesiące temu maszynę, minikoparkę na własny użytek. Nie pracowałem nią aż do teraz, świadczą o tym motogodziny z umowy kupna. Kilka dni temu rozpoczęła pracę i niestety uległa poważnej awarii silnika, tak jakby było coś z nią robione na handel, a wypracowała u...

»Artykuły

Ilość: 24 | Wyświetlono: 1-20

Uprawnienia z gwarancji

Uprawnienia z gwarancji przysługują kupującemu, któremu gwarant dobrowolnie udzielił ochrony, składając oświadczenie gwarancyjne. Gwarancja daje kupującemu możliwość dochodzenia roszczeń za wady kupionej rzeczy nie tylko od sprzedawcy, ale i od gwaranta.

Nieodebrany sprzęt z serwisu

Przedsiębiorca, który przyjął na przechowanie sprzęt oddany do naprawy, nie ma prawa zniszczyć tego sprzętu, jeśli klient nie odbiera go w wyznaczonym terminie. Może natomiast oddać sprzęt do depozytu sądowego lub naliczyć opłaty za jego przechowywanie po rozpatrzeniu reklamacji...

Informacja o składzie produktu spożywczego

W większości przypadków przedsiębiorca wprowadzający do obrotu produkty żywnościowe zobowiązany jest do zamieszczania na opakowaniu takiego produktu wykazu składników ze wskazaniem ich procentowego udziału. Obowiązek ten nie dotyczy tylko niektórych artykułów spożywczych, w...

Zwrot opakowań zwrotnych

W obowiązującym stanie prawnym brak jest przepisów, które nakładałyby na sprzedawców detalicznych obowiązek przyjmowania opakowań zwrotnych od kupujących, którzy nie przedstawili paragonu zakupu. Ustawa nakłada na przedsiębiorców jednak pewne obowiązki informacyjne w zakresie...

Zawiadomienie o wadzie

W przypadku dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi za wady sprzedanej rzeczy kupujący ma obowiązek zawiadomić sprzedawcę o zaistnieniu wady w przepisanym przez prawo terminie. Analogiczne obowiązki ciążą na konsumencie, który wysuwa do sprzedawcy żądania z tytułu niezgodności...

Nowa ustawa o cenach

Od niedawna obowiązuje w Polsce nowa ustawa regulująca oznaczanie ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży. Co to oznacza dla przedsiębiorców? Jak na razie przede wszystkim wyższe kary.

Jak konsument może się bronić przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi przedsiębiorców?

Stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych przez przedsiębiorcę nie musi pozostawać bez reakcji konsumentów. Mają oni bowiem szerokie możliwości obrony przed takimi praktykami zarówno na drodze indywidualnego pozwu do sądu, jak i skargi do właściwych organów.

Wpływ nowej ustawy o prawach konsumenta na treść regulaminu serwisu internetowego

Coraz mniej czasu pozostaje do dnia wejścia w życie nowej ustawy o prawach konsumenta 1 , która w kompleksowy sposób ma uregulować zasady obrotu konsumenckiego, ze szczególnym uwzględnieniem umów zawieranych przez Internet. Ustawa, której przepisy będą miały...

Ochrona przed nieuczciwymi sprzedawcami

W pierwszym z dwóch artykułów poruszających zagadnienia związane z prawem konsumenckim, skupiliśmy się na problematyce zawierania umów przez konsumentów z przedsiębiorcami, ze szczególnym zaakcentowaniem tego, jakie istnieją prawa i obowiązki stron takich umów w świetle jak na...

Ochrona przed nieuczciwymi sprzedawcami wobec nowych przepisów o ochronie konsumentów

Ostatnio namnożyło się doniesień medialnych poruszających problem firm – oszustów, które na różne sposoby (najczęściej telefonicznie czy poprzez serwisy WWW) nachalnie proponują osobom trzecim niechciane przez nich towary czy usługi. Co najczęściej sprzedaje się w ten...

Obowiązek dołączenia instrukcji obsługi po polsku do towarów

Instrukcje obsługi dołączane do towarów sprzedawanych konsumentom na terytorium Polski powinny być sporządzone w języku polskim. Obowiązek ten ustanawia kilka aktów prawnych, z których niektóre mogą dotyczyć tylko wybranych rodzajów towarów.

Zajmujesz się akwizycją? Sprawdź, co powinieneś o niej wiedzieć!

Zawieranie z konsumentami umów poza lokalem przedsiębiorstwa, zwane akwizycją , wymaga od przedsiębiorcy spełnienia szeregu obowiązków informacyjnych. W szczególności należy poinformować konsumenta o prawie odstąpienia od umowy.

Sądowa kontrola decyzji i postanowień wydawanych przez Prezesa UOKiK

Przepisy prawa polskiego nie przewidują możliwości zaskarżania decyzji i postanowień Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w drodze sądowo-administracyjnej. Wydawane przez ten organ akty administracyjne mogą być wzruszone wyłącznie w ramach...

Przedsiębiorca i osoba prywatna w jednym – konsument

O tym, czy danej osobie przysługuje przymiot konsumenta , przesądza cel, w jakim zawiera ona umowę. Prowadzenie działalności gospodarczej przez osobę fizyczną nie oznacza, że nie będzie ona mogła korzystać z praw konsumentów w przypadku każdego zawartego przez nią...

Postępowanie przed rzecznikiem konsumentów

Rzecznik konsumentów to wyznaczany na poziomie samorządu powiatowego organ ochrony konsumentów. Można powiedzieć, że stanowi on pomoc pierwszego kontaktu dla konsumentów, który znaleźli się w sporze z przedsiębiorcą.

Oświadczenie woli złożone pod wpływem groźby

Artykuł omawia kwestie skuteczności oraz warunki uchylenia się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego pod wpływem groźby .

„Kup teraz” a kupno w drodze licytacji – jaka jest prawna różnica?

Handel na Allegro i innych internetowych platformach aukcyjnych to już codzienność. Każdy, kto z nich korzysta, wie, że ma dwie podstawowe opcje zakupu: licytację oraz kupno natychmiastowe, czyli „Kup teraz”. Ale zapewne niewielu zastanawiało się nad tym, czy jest jakaś...

Odpowiedzialność przedsiębiorcy telekomunikacyjnego – mere conduit, store and forward, caching

W ramach umowy dostępu do internetu (umowa stałego dostępu, SDI) jeden podmiot (przedsiębiorca telekomunikacyjny, tzw. access provider) zobowiązuje się do udostępniania swoim klientom (usługobiorcom) dostępu do sieci Internet za pośrednictwem urządzeń technicznych, poprzez sieć...

Reklamacja rachunku telefonicznego

Co zrobić w sytuacji, kiedy otrzymaliśmy do zapłaty rachunek telefoniczny, z którego wysokością się nie zgadzamy, albo nie jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez operatora usług? O tym, jak i gdzie możemy składać reklamacje w takich sytuacjach mówi niniejszy artykuł.

Definicja nieuczciwych praktyk rynkowych

Artykuł podaje podstawową definicję nieuczciwych praktyk rynkowych przybliżając jej istotne elementy. W tym istotę „nieuczciwości” stosowanej praktyki, jako zjawiska zachodzącego na płaszczyźnie ekonomiczno-prawnej rzeczywistości konsumenta i przedsiębiorcy.

»Materiały

Ilość: 1 | Wyświetlono: wszystkie

Prawa konsumentów

Prawa konsumentów obejmują prawo do reklamacji produktu, serwisu gwarancyjnego czy możliwość zwrotu zakupu. Prawa konsumentów często są jednak łamane, zwłaszcza że wielu konsumentów nie zna tych praw.

Indywidualne Porady Prawne

Masz problem prawny i szukasz pomocy?
Kliknij TUTAJ i opisz nam swój problem w formularzu.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)
Porad przez Internet udzielają
prawnicy z dużym doświadczeniem:
Prawnicy

Zapytaj prawnika

Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje!
Wycenę wyślemy do 1 godziny

spadek.info

prawo-budowlane.info

odpowiedziprawne.pl