.
Mamy 12 435 opinii naszych Klientów
Zadaj pytanie » Zadaj pytanie »

Indywidualne Porady Prawne

Masz problem z prawem cywilnym? Opisz swój
problem i zadaj pytania.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

Ochrona konsumenta

W podkategorii: Artykuły | Pytania i odpowiedzi |

»Pytania i odpowiedzi

Ilość: 201 | Wyświetlono: 1-20

Błędna cena towaru a obowiązek wydania towaru - jak wycofać się z transakcji?

Zajmuję się sprzedażą na Allegro w ramach prowadzonej działalności. Ostatnio wystawiliśmy większą część ofert, ale wystąpił błąd z cennikiem i całkowicie poprzestawiały się ceny tych towarów. Zanim to zauważyliśmy i usunęliśmy złe oferty, jeden klient zauważył...

Wady i usterki w zakupionym samochodzie - pociągnięcie sprzedającego do odpowiedzialności

4 miesiące temu zakupiłam samochód od osoby prywatnej. Podczas zakupu sprzedający nie wskazał, że auto posiada jakieś wady. Natomiast podczas próbnej jazdy, gdy okazało się, że samochód gaśnie, pan obniżył nieznacznie cenę na pokrycie kosztów naprawy. Jednak w trakcie...

Awaria maszyny po zakupie - co zrobić?

Kupiłem trzy miesiące temu maszynę, minikoparkę na własny użytek. Nie pracowałem nią aż do teraz, świadczą o tym motogodziny z umowy kupna. Kilka dni temu rozpoczęła pracę i niestety uległa poważnej awarii silnika, tak jakby było coś z nią robione na handel, a wypracowała u...

Odzyskanie pieniędzy za uszkodzony zakup

W sklepie internetowym zamówiłam szafkę i umywalkę oraz 3 baterie łazienkowe na kwotę 1600 zł. Towar dotarł do mnie uszkodzony (szafka ma wgniecenia, a umywalka jest zbita). Przesyłka była dostarczona firmą kurierską. Kartony nie nosiły śladów uszkodzenia. Mimo tego przy...

Rękojmia po okresie gwarancyjnym

Do budowanego domu zakupiłam w firmie zajmującej się sprzedażą i montażem drzwi wejściowe na zamówienie – ze świetlikiem wykonanym w technologii tzw. matowej szyby zespolonej. Gwarancja minęła we wrześniu 2019 r., a w grudniu – podczas mrozów – ujawniła się...

Zerwany pasek rozrządu na gwarancji - kto pokrywa koszty naprawy?

W 2016 roku zakupiłem w salonie nowy samochód. Otrzymałem wówczas dwuletnią gwarancję na silnik. W 2019 roku jesienią pękł pasek rozrządu. Producent deklaruje wytrzymałość danej części do przebiegu 150 tys. kilometrów. Pasek pękł przy przebiegu 96 tys. Serwis uznał, iż...

Reklamacja wykonania dachu

Jestem właścicielem firmy, która 2 lata temu budowała cały dom dla pewnego pana wraz z dachem. Otrzymałem od niego e-maila z reklamacją wykonania dachu, iż belki od dachu się skręcają (konstrukcja dachu pod wpływem czasu zmniejsza swój wymiar – schnie oraz możliwe jest...

Anulowanie rezerwacji na booking.com

Wczoraj dokonałem rezerwacji hotelu za pośrednictwem popularnego serwisu turystycznego online. Wybrałem tzw. opcję „kaucja bezzwrotna”, czyli w przypadku rezerwacji ponoszę 100% kosztów. Jednakże po zatwierdzeniu zauważyłem, że posiadam inną lokalizację apartamentu niż...

Zakup produktu niezgodnego z opisem od osoby fizycznej

Kupiłem produkt - towar niezgodny z opisem (miała być inna szabla) od osoby fizycznej. Osoba nie chce przyjąć reklamacji. Czy mogę zgłosić oszustwo na policję?

Ustalenie ceny produktu i rezygnacja sprzedawcy z transakcji

Sprzedawca wystawił na Allegro do licytacji produkt, ekspres do kawy. Ja zaproponowałam za niego kwotę 750 zł i sprzedawca w e-mailu zgodził się na moja propozycję ceny, że sprzeda produkt za ustaloną cenę 750 zł. Jednakże później stwierdził, że produkt sprzeda drożej i...

Odstąpienie od umowy ze sprzedawcą energii elektrycznej

Mam problem z umową ze sprzedawcą energii elektrycznej. Mój dziadek (89 lat) podpisał umowę ze sprzedawcą energii elektrycznej z inną firmą przesyłową. Przedstawiciel sprzedawcy był u niego w domu, nie zostawił żadnych dokumentów z zawarcia umowy na dostawy energii elektrycznej....

Klient twierdzi, że otrzymał niekompletne zamówienie, co zrobić?

Prowadzę sklep internetowy z artykułami dla dzieci. Ostatnio klientka zgłosiła nam brak kilku przedmiotów w przesłanym od nas zamówieniu. Po sprawdzeniu monitoringu pakowania paczek okazało się, że wszystkie zamówione przez nią artykuły zostały zapakowane do kartonu. Jednak...

Ciągłe odwoływanie i przekładanie realizacji usługi, jak zrezygnować?

Przed 8 miesiącami zakupiłem vouchery na oddanie skoków na linie, niestety organizator już 4 razy je odwoływał. Powiadomienia o odwołaniu mieliśmy dostawać do godziny 22.00 przeddzień planowanego skoku (zapis z regulaminu), a tymczasem informacje przychodziły o 1.00, o 3.00 w nocy....

Sklep z odzieżą outletową a gwarancja i reklamacje

Chciałem otworzyć sklep z odzieżą outletową. Odzież pozyskuje z 3. ręki od pośrednika. Towar jest nowy, w 90% z metką producenta, pochodzi ze zwrotów sklepowych. Pośrednik uważa, że nie obowiązuje takie coś jak gwarancja i reklamacje. Sklep będzie stacjonarny. Co, jeśli ktoś...

Reklamacja wycieczki - przekroczenie terminu na ustosunkowanie się do reklamacji

Od dnia 29 września do 6 października przebywaliśmy na urlopie w Grecji. Wycieczka wykupiona była w biurze podroży. 9 października wysłałam pocztą standardową za potwierdzeniem odbioru pismo reklamacyjne. Potwierdzenie odbioru pisma przez organizatora wycieczki doszło do mnie 19...

Zwrot płatności elektronicznej gdy klient nie posiada konta

Do obsługi płatności klientów za nasz produkt elektroniczny używamy usług pośrednika Przelewy24. Jedną z metod płatności jest karta paysafe card. Jeden z klientów zapłacił tą metodą, ale poprosił nas o zwrot w ramach odstąpienia od umowy – zwrot jest oczywiście przez...

Wyjście na jaw wad samochodu - cofnięty licznik i auto było bite

Dwa tygodnie temu mój mąż kupił samochód. Po powrocie do domu udał się do mechanika i okazało się, że auto było „bite”, chociaż sprzedający deklarował, że jest bezwypadkowe. Do tego wyszło na jaw, że ma cofnięty licznik. Jest jeszcze kilka innych drobnych usterek,...

Zostałem oszukany na OLX - co zrobić?

Zostałem oszukany na OLX. Kupiłem maszynę z ogłoszenia na OLX. Na ogłoszeniu była informacja, że urządzenie jest z 2007 r., jednak po sprawdzeniu w serwisie okazało się, że jest z 2002 r. Co mogę z tym zrobić?

Zwrot pieniędzy lub wymiana na nowy laptopa z usterką

Siedem miesiącu temu zakupiłem laptopa, po 3 miesiącach uległ awarii. Usterka została naprawiona (wymiana płyty głównej) po upływie mniej więcej kolejnych 2 miesięcy usterka powtórzyła się, po raz kolejny została naprawiona (wymiana płyty głównej). Teraz znów się popsuł....

Usterka urządzenia po okresie gwarancji

Prowadzę działalność – sprzedaję przez internet używane urządzenia - ekspresy do kawy, które naprawiam (serwis), sprzedaję jako 100% sprawne. Daję pisemna gwarancję 30 dni, rękojmię ograniczyłem do 1 roku – cena jest adekwatna do tego terminu. Klient kupił ekspres w...

»Artykuły

Ilość: 24 | Wyświetlono: 1-20

Uprawnienia z gwarancji

Uprawnienia z gwarancji przysługują kupującemu, któremu gwarant dobrowolnie udzielił ochrony, składając oświadczenie gwarancyjne. Gwarancja daje kupującemu możliwość dochodzenia roszczeń za wady kupionej rzeczy nie tylko od sprzedawcy, ale i od gwaranta.

Nieodebrany sprzęt z serwisu

Przedsiębiorca, który przyjął na przechowanie sprzęt oddany do naprawy, nie ma prawa zniszczyć tego sprzętu, jeśli klient nie odbiera go w wyznaczonym terminie. Może natomiast oddać sprzęt do depozytu sądowego lub naliczyć opłaty za jego przechowywanie po rozpatrzeniu reklamacji...

Informacja o składzie produktu spożywczego

W większości przypadków przedsiębiorca wprowadzający do obrotu produkty żywnościowe zobowiązany jest do zamieszczania na opakowaniu takiego produktu wykazu składników ze wskazaniem ich procentowego udziału. Obowiązek ten nie dotyczy tylko niektórych artykułów spożywczych, w...

Zwrot opakowań zwrotnych

W obowiązującym stanie prawnym brak jest przepisów, które nakładałyby na sprzedawców detalicznych obowiązek przyjmowania opakowań zwrotnych od kupujących, którzy nie przedstawili paragonu zakupu. Ustawa nakłada na przedsiębiorców jednak pewne obowiązki informacyjne w zakresie...

Zawiadomienie o wadzie

W przypadku dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi za wady sprzedanej rzeczy kupujący ma obowiązek zawiadomić sprzedawcę o zaistnieniu wady w przepisanym przez prawo terminie. Analogiczne obowiązki ciążą na konsumencie, który wysuwa do sprzedawcy żądania z tytułu niezgodności...

Nowa ustawa o cenach

Od niedawna obowiązuje w Polsce nowa ustawa regulująca oznaczanie ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży. Co to oznacza dla przedsiębiorców? Jak na razie przede wszystkim wyższe kary.

Jak konsument może się bronić przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi przedsiębiorców?

Stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych przez przedsiębiorcę nie musi pozostawać bez reakcji konsumentów. Mają oni bowiem szerokie możliwości obrony przed takimi praktykami zarówno na drodze indywidualnego pozwu do sądu, jak i skargi do właściwych organów.

Wpływ nowej ustawy o prawach konsumenta na treść regulaminu serwisu internetowego

Coraz mniej czasu pozostaje do dnia wejścia w życie nowej ustawy o prawach konsumenta 1 , która w kompleksowy sposób ma uregulować zasady obrotu konsumenckiego, ze szczególnym uwzględnieniem umów zawieranych przez Internet. Ustawa, której przepisy będą miały...

Ochrona przed nieuczciwymi sprzedawcami

W pierwszym z dwóch artykułów poruszających zagadnienia związane z prawem konsumenckim, skupiliśmy się na problematyce zawierania umów przez konsumentów z przedsiębiorcami, ze szczególnym zaakcentowaniem tego, jakie istnieją prawa i obowiązki stron takich umów w świetle jak na...

Ochrona przed nieuczciwymi sprzedawcami wobec nowych przepisów o ochronie konsumentów

Ostatnio namnożyło się doniesień medialnych poruszających problem firm – oszustów, które na różne sposoby (najczęściej telefonicznie czy poprzez serwisy WWW) nachalnie proponują osobom trzecim niechciane przez nich towary czy usługi. Co najczęściej sprzedaje się w ten...

Obowiązek dołączenia instrukcji obsługi po polsku do towarów

Instrukcje obsługi dołączane do towarów sprzedawanych konsumentom na terytorium Polski powinny być sporządzone w języku polskim. Obowiązek ten ustanawia kilka aktów prawnych, z których niektóre mogą dotyczyć tylko wybranych rodzajów towarów.

Zajmujesz się akwizycją? Sprawdź, co powinieneś o niej wiedzieć!

Zawieranie z konsumentami umów poza lokalem przedsiębiorstwa, zwane akwizycją , wymaga od przedsiębiorcy spełnienia szeregu obowiązków informacyjnych. W szczególności należy poinformować konsumenta o prawie odstąpienia od umowy.

Sądowa kontrola decyzji i postanowień wydawanych przez Prezesa UOKiK

Przepisy prawa polskiego nie przewidują możliwości zaskarżania decyzji i postanowień Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w drodze sądowo-administracyjnej. Wydawane przez ten organ akty administracyjne mogą być wzruszone wyłącznie w ramach...

Przedsiębiorca i osoba prywatna w jednym – konsument

O tym, czy danej osobie przysługuje przymiot konsumenta , przesądza cel, w jakim zawiera ona umowę. Prowadzenie działalności gospodarczej przez osobę fizyczną nie oznacza, że nie będzie ona mogła korzystać z praw konsumentów w przypadku każdego zawartego przez nią...

Postępowanie przed rzecznikiem konsumentów

Rzecznik konsumentów to wyznaczany na poziomie samorządu powiatowego organ ochrony konsumentów. Można powiedzieć, że stanowi on pomoc pierwszego kontaktu dla konsumentów, który znaleźli się w sporze z przedsiębiorcą.

Oświadczenie woli złożone pod wpływem groźby

Artykuł omawia kwestie skuteczności oraz warunki uchylenia się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego pod wpływem groźby .

„Kup teraz” a kupno w drodze licytacji – jaka jest prawna różnica?

Handel na Allegro i innych internetowych platformach aukcyjnych to już codzienność. Każdy, kto z nich korzysta, wie, że ma dwie podstawowe opcje zakupu: licytację oraz kupno natychmiastowe, czyli „Kup teraz”. Ale zapewne niewielu zastanawiało się nad tym, czy jest jakaś...

Odpowiedzialność przedsiębiorcy telekomunikacyjnego – mere conduit, store and forward, caching

W ramach umowy dostępu do internetu (umowa stałego dostępu, SDI) jeden podmiot (przedsiębiorca telekomunikacyjny, tzw. access provider) zobowiązuje się do udostępniania swoim klientom (usługobiorcom) dostępu do sieci Internet za pośrednictwem urządzeń technicznych, poprzez sieć...

Reklamacja rachunku telefonicznego

Co zrobić w sytuacji, kiedy otrzymaliśmy do zapłaty rachunek telefoniczny, z którego wysokością się nie zgadzamy, albo nie jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez operatora usług? O tym, jak i gdzie możemy składać reklamacje w takich sytuacjach mówi niniejszy artykuł.

Definicja nieuczciwych praktyk rynkowych

Artykuł podaje podstawową definicję nieuczciwych praktyk rynkowych przybliżając jej istotne elementy. W tym istotę „nieuczciwości” stosowanej praktyki, jako zjawiska zachodzącego na płaszczyźnie ekonomiczno-prawnej rzeczywistości konsumenta i przedsiębiorcy.

Indywidualne Porady Prawne

Masz problem z prawem cywilnym? Opisz swój
problem i zadaj pytania.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)
Porad przez Internet udzielają
prawnicy z dużym doświadczeniem:
Prawnicy

Zapytaj prawnika

Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje!
Wycenę wyślemy do 1 godziny
Szukamy ambitnego prawnika »

spadek.info

prawo-budowlane.info

odpowiedziprawne.pl

ozdobne poduszki Hampton