
Indywidualne Porady Prawne
W podkategorii: Artykuły | Pytania i odpowiedzi | Materiały |
Ilość: 90 | Wyświetlono: 1-20 |
Potrzebuje pomocy w kwestii reklamacji obuwia. Obuwie zakupione ok rok temu i niestety zaczęły występować w nim defekty. Reklamacja została odrzucona przez producenta poprzez naprawę jednej błahej wady, natomiast cała reszta, która jest dla mniej bardziej istotna, została przerzucona...
Zamówiłem towar w sklepie przez internet, zapłaciłem z góry i towar nie przyszedł. Od zamówienia minęło już 20 dni. Jak mogę odzyskać pieniądze? Czy wysłać jakieś pismo? Czy można jakoś sprawdzić albo skontaktować się z firmą, która prowadzi ten sklep, chociaż brak...
Przed 5 miesiącami kupiłem używany samochód w popularnym salonie pojazdów używanych. Uzyskałem roczną gwarancją z możliwością jej przedłużenia na awarie i usterki powstałe podczas użytkowania. Wszystko było w porządku do czasu, gdy przez tydzień auta nie użytkowałem, po...
Warsztat samochodowy wadliwie naprawił nam samochód. Po pewnym czasie pojawiła się ta sama wada. Co teraz powinniśmy zrobić, aby naprawili wyrządzoną nam szkodę?
Przedwczoraj zakupiłem w stacjonarnym sklepie mikrokamerkę szpiegowską wraz ze słuchawką szpiegowską za 700 zł (kamerka 500, słuchawka 200). Sprzedawca zapewnił mnie, że kamerka ma możliwość przesyłu obrazu poprzez streamowanie. Ta funkcjonalność znajduje się również w...
Mam pytanie z zakresu dochodzenia swoich praw gwarancyjnych. Mianowicie zakupiłem e-bike w sklepie internetowym 1,5 roku temu. Niedawno pojawił się problem z rozłączającym silnikiem. W toku rozmów ustalono, że jest to wina złącza baterii, które jest zbyt luźne, przez co w czasie...
Pomimo zgłoszenia uszkodzenia pralki 3 miesiące temu naprawa do tej pory nie została wykonana. Centrala firmy nie udziela żadnej odpowiedzi. Według gwarancji producent ma 30 dni na naprawę lub wymianę urządzenia. Serwis po zgłoszeniu zepsucia się pralki wymienił jakąś małą...
Zakupiłem nowe jacuzzi ogrodowe, co potwierdza faktura. Po podłączeniu okazało się, że urządzenie ma wadę fabryczną, a mianowicie jacuzzi jest nieszczelne. Złożyłem reklamację u sprzedawcy. Otrzymałem odpowiedź, że mają 30 dni na rozpatrzenie reklamacji. W tej sytuacji...
Przed 10 tygodniami zamówiłem w sklepie budowlanym dachówkę ceramiczną na kwotę 35 tys. zł. Wpłaciłem 15 tys. w ramach faktury zaliczkowej i sprzedawca powiedział, że dachówka ma być za 2 miesiące. Teraz poinformowano mnie, że dachówka dopiero będzie produkowana przez...
Wczoraj na pokazie nabyłam fotel z funkcją maty masującej, do tego w promocji rower na akumulator, oczyszczacz powietrza, garnek wielofunkcyjny i 2 maty na krzesła, całość opiewa na kwotę niemal 16 tys. zł. Na wymienione produkty został zawarty kredyt na 60 rat. Jak...
Prowadzę salon sukien ślubnych. Klientka przyniosła suknię ślubną, w której popsuł się zamek błyskawiczny i chcę ją zareklamować. Twierdzi, że popsuł się w czasie ubierania do ślubu i musiano zszyć go ręcznie. Podczas przymiarek wszystko było w porządku i klientka bez...
Zakupiliśmy kostkę brukową pół roku temu, sprzedawca obiecał przechować nam kostkę do momentu rozpoczęcia prac związanych z jej układaniem. W zeszłym tygodniu kostka została do nas dostarczona po wcześniejszym ustaleniu. Wczoraj po odkryciu palet z kostką zauważyliśmy z...
Tydzień temu sprzedałem samochód, a dzisiaj zadzwonił kupujący, twierdząc, że samochód posiada wadę, coś jest nie tak z silnikiem. Użytkowałem to auto niemal codziennie i żadnej usterki czy też oznak, że silnik nie działa poprawnie, nie było. Samochód od zakupu serwisowałem...
Kupiłem samochód bez wiedzy o elektronicznym zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego po kolizji. Teraz nie mogę zarejestrować pojazdu bez diagnostyki - której nie zrobią bez raportu z kolizji, którego oczywiście nie mam. Co mam dalej zrobić?
Mamy problem z reklamacjami napraw produktu. Przykład: klient zakupił u nas żaluzje drewniane do okna. Po 5 latach jedna zepsuła się. Wymieniliśmy w 5-letniej żaluzji odpłatnie mechanizm oraz sznurek. Przed upływem roku klientka przyszła z reklamacją na serwis żaluzji, powołując...
4 grudnia zakupiłam przez internet towar. Następnego dnia się rozmyśliłam i poprosiłam sprzedawcę o anulowanie zamówionego towaru, jeszcze przed wysłaniem. Sprzedawca niechętnie się zgodził. Niestety w regulaminie sklepu jest napisane, że zmiany w zamówieniach Klient może...
Do budowanego domu zakupiłam w firmie zajmującej się sprzedażą i montażem drzwi wejściowe na zamówienie – ze świetlikiem wykonanym w technologii tzw. matowej szyby zespolonej. Gwarancja minęła we wrześniu 2019 r., a w grudniu – podczas mrozów – ujawniła się...
W 2016 roku zakupiłem w salonie nowy samochód. Otrzymałem wówczas dwuletnią gwarancję na silnik. W 2019 roku jesienią pękł pasek rozrządu. Producent deklaruje wytrzymałość danej części do przebiegu 150 tys. kilometrów. Pasek pękł przy przebiegu 96 tys. Serwis uznał, iż...
Wczoraj dokonałem rezerwacji hotelu za pośrednictwem popularnego serwisu turystycznego online. Wybrałem tzw. opcję „kaucja bezzwrotna”, czyli w przypadku rezerwacji ponoszę 100% kosztów. Jednakże po zatwierdzeniu zauważyłem, że posiadam inną lokalizację apartamentu niż...
Kupiłem produkt - towar niezgodny z opisem (miała być inna szabla) od osoby fizycznej. Osoba nie chce przyjąć reklamacji. Czy mogę zgłosić oszustwo na policję?
Ilość: 31 | Wyświetlono: 1-20 |
Uprawnienia z gwarancji przysługują kupującemu, któremu gwarant dobrowolnie udzielił ochrony, składając oświadczenie gwarancyjne. Gwarancja daje kupującemu możliwość dochodzenia roszczeń za wady kupionej rzeczy nie tylko od sprzedawcy, ale i od gwaranta.
Przedsiębiorca, który przyjął na przechowanie sprzęt oddany do naprawy, nie ma prawa zniszczyć tego sprzętu, jeśli klient nie odbiera go w wyznaczonym terminie. Może natomiast oddać sprzęt do depozytu sądowego lub naliczyć opłaty za jego przechowywanie po rozpatrzeniu reklamacji...
W większości przypadków przedsiębiorca wprowadzający do obrotu produkty żywnościowe zobowiązany jest do zamieszczania na opakowaniu takiego produktu wykazu składników ze wskazaniem ich procentowego udziału. Obowiązek ten nie dotyczy tylko niektórych artykułów spożywczych, w...
W obowiązującym stanie prawnym brak jest przepisów, które nakładałyby na sprzedawców detalicznych obowiązek przyjmowania opakowań zwrotnych od kupujących, którzy nie przedstawili paragonu zakupu. Ustawa nakłada na przedsiębiorców jednak pewne obowiązki informacyjne w zakresie...
W przypadku dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi za wady sprzedanej rzeczy kupujący ma obowiązek zawiadomić sprzedawcę o zaistnieniu wady w przepisanym przez prawo terminie. Analogiczne obowiązki ciążą na konsumencie, który wysuwa do sprzedawcy żądania z tytułu niezgodności...
Od niedawna obowiązuje w Polsce nowa ustawa regulująca oznaczanie ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży. Co to oznacza dla przedsiębiorców? Jak na razie przede wszystkim wyższe kary.
Stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych przez przedsiębiorcę nie musi pozostawać bez reakcji konsumentów. Mają oni bowiem szerokie możliwości obrony przed takimi praktykami zarówno na drodze indywidualnego pozwu do sądu, jak i skargi do właściwych organów.
Coraz mniej czasu pozostaje do dnia wejścia w życie nowej ustawy o prawach konsumenta 1 , która w kompleksowy sposób ma uregulować zasady obrotu konsumenckiego, ze szczególnym uwzględnieniem umów zawieranych przez Internet. Ustawa, której przepisy będą miały...
W pierwszym z dwóch artykułów poruszających zagadnienia związane z prawem konsumenckim, skupiliśmy się na problematyce zawierania umów przez konsumentów z przedsiębiorcami, ze szczególnym zaakcentowaniem tego, jakie istnieją prawa i obowiązki stron takich umów w świetle jak na...
Ostatnio namnożyło się doniesień medialnych poruszających problem firm – oszustów, które na różne sposoby (najczęściej telefonicznie czy poprzez serwisy WWW) nachalnie proponują osobom trzecim niechciane przez nich towary czy usługi. Co najczęściej sprzedaje się w ten...
Praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów, a więc godzące w te interesy bezprawne działania przedsiębiorcy, są zakazane. Organem powołanym do egzekwowania tego zakazu jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Instrukcje obsługi dołączane do towarów sprzedawanych konsumentom na terytorium Polski powinny być sporządzone w języku polskim. Obowiązek ten ustanawia kilka aktów prawnych, z których niektóre mogą dotyczyć tylko wybranych rodzajów towarów.
Zawieranie z konsumentami umów poza lokalem przedsiębiorstwa, zwane akwizycją , wymaga od przedsiębiorcy spełnienia szeregu obowiązków informacyjnych. W szczególności należy poinformować konsumenta o prawie odstąpienia od umowy.
Przepisy prawa polskiego nie przewidują możliwości zaskarżania decyzji i postanowień Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w drodze sądowo-administracyjnej. Wydawane przez ten organ akty administracyjne mogą być wzruszone wyłącznie w ramach...
O tym, czy danej osobie przysługuje przymiot konsumenta , przesądza cel, w jakim zawiera ona umowę. Prowadzenie działalności gospodarczej przez osobę fizyczną nie oznacza, że nie będzie ona mogła korzystać z praw konsumentów w przypadku każdego zawartego przez nią...
Rzecznik konsumentów to wyznaczany na poziomie samorządu powiatowego organ ochrony konsumentów. Można powiedzieć, że stanowi on pomoc pierwszego kontaktu dla konsumentów, który znaleźli się w sporze z przedsiębiorcą.
Artykuł omawia kwestie skuteczności oraz warunki uchylenia się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego pod wpływem groźby .
Trwają prace nad nowelizacją prawa konsumenckiego , która może bardzo poważnie zmienić zakres praw i obowiązków konsumentów oraz sprzedawców, również w odniesieniu do sprzedaży dokonywanej poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość.
Większość umów zawieranych między konsumentami a przedsiębiorcami nie jest obecnie uzgadniana indywidualnie, lecz opiera się na przygotowanych wcześniej wzorcach. Nie wszystkie postanowienia tak zawartych umów wiążą konsumentów, gdyż mogą być one sprzeczne z dobrymi...
Handel na Allegro i innych internetowych platformach aukcyjnych to już codzienność. Każdy, kto z nich korzysta, wie, że ma dwie podstawowe opcje zakupu: licytację oraz kupno natychmiastowe, czyli „Kup teraz”. Ale zapewne niewielu zastanawiało się nad tym, czy jest jakaś...
Ilość: 1 | Wyświetlono: wszystkie |
Prawa konsumentów obejmują prawo do reklamacji produktu, serwisu gwarancyjnego czy możliwość zwrotu zakupu. Prawa konsumentów często są jednak łamane, zwłaszcza że wielu konsumentów nie zna tych praw.
Indywidualne Porady Prawne
Masz problem prawny i szukasz pomocy?
Kliknij TUTAJ i opisz nam swój problem w formularzu. (zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje) |
Zapytaj prawnika
Najnowsze pytania w dziale