.
Udzieliliśmy ponad 123,6 tys. porad prawnych i mamy 14 119 opinii Klientów
Zadaj pytanie » Zadaj pytanie »

Indywidualne Porady Prawne

Masz problem prawny i szukasz pomocy?
Kliknij TUTAJ i opisz nam swój problem w formularzu.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

Prawo reklamy i promocji

»Pytania i odpowiedzi

Ilość: 5 | Wyświetlono: wszystkie

Niezamówiona informacja handlowa

Chciałabym się dowiedzieć, jak według polskiego prawa wygląda kwestia dopuszczalności wysyłania niezamówionej informacji handlowej w następującej sytuacji. Mam zamiar wysłać potencjalnym klientom zgodę na przesłanie swojej oferty; dopiero jeśli ją wyrażą,...

„Piwo gratis!” – promocja piwa a przepisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi

Jestem właścicielem pubu, mam podpisaną umowę marketingową z kompanią piwowarską. Czy ze środków otrzymywanych od kompanii w ramach akcji marketingowych można robić imprezy dla stałych klientów i podawać piwo gratis np. z okazji „urodzin” firmy?

Agregatory ofert zakupów grupowych

Chciałbym stworzyć serwis, który będzie zbierał oferty zakupów z różnych innych serwisów, natomiast samego zakupu internauta dokonywałby na stronie oferenta. Moja strona miałaby tylko zbierać tematycznie informacje o ofertach i je przedstawiać, oczywiście przy każdym ogłoszeniu...

Reklama sklepu z winami – ograniczenia w reklamie i promocji napojów alkoholowych

Prosiłbym o wyjaśnienie pewnych zagadnień związanych z zakazem reklamowania alkoholu. Wynajmuję w galerii handlowej lokal, w którym prowadzę sklep z winami o nazwie „Wina i przysmaki z całego świata” Nad sklepem widnieje taki właśnie szyld (dołączam...

Hazard w internecie

Jak wygląda sytuacja z reklamowaniem w Polsce hazardu w internecie? Czy coś się zmieniło w stosunku do sytuacji z początku tego roku? Dlaczego w publicznej telewizji można zobaczyć reklamę PokerStars.pl, a w telewizji kablowej znaleźć kanał PokerHeaven.com?...

»Artykuły

Ilość: 8 | Wyświetlono: wszystkie

Ograniczenia i zakazy dotyczące reklam

Reklama, aby mogła być uznana za reklamę dozwoloną, musi spełniać szereg warunków określonych w wielu aktach prawnych. Zakazana jest w szczególności reklama sprzeczna z dobrymi obyczajami i reklama wprowadzająca klienta w błąd. Ograniczeniom podlega natomiast m.in. reklama...

Reklama treści erotycznych

Reklama treści pornograficznych nie jest reklamą bezwzględnie zakazaną w polskim systemie prawnym, jednakże podlega obostrzeniom ze względu na osoby, do których może być kierowana.

Reklama kierowana do dzieci

Reklamowanie produktów przeznaczonych dla dzieci nie jest co do zasady zakazane, jednak podlega pewnym obostrzeniom. Przede wszystkim taka reklama nie może zawierać bezpośredniego wezwania dzieci do nabycia reklamowanych produktów.

Cechy dozwolonej reklamy porównawczej

Reklama porównawcza, czyli reklama umożliwiająca bezpośrednio lub pośrednio rozpoznanie konkurenta albo towarów lub usług oferowanych przez konkurenta, jest dozwolona pod warunkiem, że nie jest sprzeczna z dobrymi obyczajami.

Grzywna za wysyłanie spamu

Otrzymywanie spamu , czyli niezamówionej informacji handlowej, jest w dzisiejszych czasach zjawiskiem powszechnym, do którego większość adresatów tych niechcianych wiadomości już przywykła. Nadawcy spamu powinni jednak pamiętać, że wysyłanie niezamówionej...

Kiedy reklama jest nieuczciwa?

Przedsiębiorcom działającym na polskim rynku przysługuje pewna dowolność w opracowywania reklam swoich produktów lub reklam. Jednakże dowolność ta podlega ograniczeniom, poprzez wskazanie w obowiązujących przepisach rodzajów reklam , które są...

Naming produktów spożywczych, czyli jak wyróżnić markę unikalną nazwą

Produkty nie mają szans na sukces rynkowy bez unikalnej i wyróżniającej nazwy – naming produktów jest często kluczem do efektywnego marketingu. Stale rośnie konkurencyjność naszego rynku. Jako znaki unijne zarejestrowano już ponad milion marek. Wiele lokalnych marek planuje...

Powody zmiany nazwy. Naming jako element tożsamości korporacyjnej

Zmiana nazwy to bardzo poważna decyzja biznesowa, która pociąga za sobą wiele konsekwencji. Zmiana taka jest albo wynikiem rozwoju i nowej strategii firmy, albo koniecznością biznesową. Wpływ na nazewnictwo firm mają zmiany prawne lub własnościowe. Przytoczone przykłady prezentują...

Indywidualne Porady Prawne

Masz problem prawny i szukasz pomocy?
Kliknij TUTAJ i opisz nam swój problem w formularzu.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)
Porad przez Internet udzielają
prawnicy z dużym doświadczeniem:
Prawnicy

Zapytaj prawnika

Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje!
Wycenę wyślemy do 1 godziny
Szukamy ambitnego prawnika »

spadek.info

prawo-budowlane.info

odpowiedziprawne.pl