
Indywidualne Porady Prawne
W kategorii: Artykuły | Pytania i odpowiedzi |
Ilość: 5 | Wyświetlono: wszystkie |
Chciałabym się dowiedzieć, jak według polskiego prawa wygląda kwestia dopuszczalności wysyłania niezamówionej informacji handlowej w następującej sytuacji. Mam zamiar wysłać potencjalnym klientom zgodę na przesłanie swojej oferty; dopiero jeśli ją wyrażą,...
Jestem właścicielem pubu, mam podpisaną umowę marketingową z kompanią piwowarską. Czy ze środków otrzymywanych od kompanii w ramach akcji marketingowych można robić imprezy dla stałych klientów i podawać piwo gratis np. z okazji „urodzin” firmy?
Chciałbym stworzyć serwis, który będzie zbierał oferty zakupów z różnych innych serwisów, natomiast samego zakupu internauta dokonywałby na stronie oferenta. Moja strona miałaby tylko zbierać tematycznie informacje o ofertach i je przedstawiać, oczywiście przy każdym ogłoszeniu...
Prosiłbym o wyjaśnienie pewnych zagadnień związanych z zakazem reklamowania alkoholu. Wynajmuję w galerii handlowej lokal, w którym prowadzę sklep z winami o nazwie „Wina i przysmaki z całego świata” Nad sklepem widnieje taki właśnie szyld (dołączam...
Jak wygląda sytuacja z reklamowaniem w Polsce hazardu w internecie? Czy coś się zmieniło w stosunku do sytuacji z początku tego roku? Dlaczego w publicznej telewizji można zobaczyć reklamę PokerStars.pl, a w telewizji kablowej znaleźć kanał PokerHeaven.com?...
Ilość: 8 | Wyświetlono: wszystkie |
Reklama, aby mogła być uznana za reklamę dozwoloną, musi spełniać szereg warunków określonych w wielu aktach prawnych. Zakazana jest w szczególności reklama sprzeczna z dobrymi obyczajami i reklama wprowadzająca klienta w błąd. Ograniczeniom podlega natomiast m.in. reklama...
Reklama treści pornograficznych nie jest reklamą bezwzględnie zakazaną w polskim systemie prawnym, jednakże podlega obostrzeniom ze względu na osoby, do których może być kierowana.
Reklamowanie produktów przeznaczonych dla dzieci nie jest co do zasady zakazane, jednak podlega pewnym obostrzeniom. Przede wszystkim taka reklama nie może zawierać bezpośredniego wezwania dzieci do nabycia reklamowanych produktów.
Reklama porównawcza, czyli reklama umożliwiająca bezpośrednio lub pośrednio rozpoznanie konkurenta albo towarów lub usług oferowanych przez konkurenta, jest dozwolona pod warunkiem, że nie jest sprzeczna z dobrymi obyczajami.
Otrzymywanie spamu , czyli niezamówionej informacji handlowej, jest w dzisiejszych czasach zjawiskiem powszechnym, do którego większość adresatów tych niechcianych wiadomości już przywykła. Nadawcy spamu powinni jednak pamiętać, że wysyłanie niezamówionej...
Przedsiębiorcom działającym na polskim rynku przysługuje pewna dowolność w opracowywania reklam swoich produktów lub reklam. Jednakże dowolność ta podlega ograniczeniom, poprzez wskazanie w obowiązujących przepisach rodzajów reklam , które są...
Produkty nie mają szans na sukces rynkowy bez unikalnej i wyróżniającej nazwy – naming produktów jest często kluczem do efektywnego marketingu. Stale rośnie konkurencyjność naszego rynku. Jako znaki unijne zarejestrowano już ponad milion marek. Wiele lokalnych marek planuje...
Zmiana nazwy to bardzo poważna decyzja biznesowa, która pociąga za sobą wiele konsekwencji. Zmiana taka jest albo wynikiem rozwoju i nowej strategii firmy, albo koniecznością biznesową. Wpływ na nazewnictwo firm mają zmiany prawne lub własnościowe. Przytoczone przykłady prezentują...
Indywidualne Porady Prawne
Masz problem prawny i szukasz pomocy?
Kliknij TUTAJ i opisz nam swój problem w formularzu. (zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje) |
Zapytaj prawnika