.
Udzieliliśmy ponad 134,9 tys. porad prawnych i mamy 15 128 opinii Klientów
Zadaj pytanie » Zadaj pytanie »

Indywidualne Porady Prawne

Masz problem prawny i szukasz pomocy?
Kliknij TUTAJ i opisz nam swój problem w formularzu.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

Ochrona konsumenta

»Pytania i odpowiedzi

Ilość: 87 | Wyświetlono: 61-80


Reklamacja klienta i żądanie zwrotu pieniędzy - co zrobić?

Klientka zakupiła u mnie odżywkę do włosów i zareklamowała, że „nie spełnia standardów”, i żąda zwrotu pieniędzy. Odżywka jest pełnowartościowa i świeża. Ponieważ jednak złożyła reklamację pisemnie, poprosiłam, aby dostarczyła reklamowany towar do nas, do...


Próba obciążenia kosztami za bezzasadne wezwanie serwisu

Wykonywałem instalację w nowym bloku, będąc podwykonawcą większej firmy (podwykonawcy firmy budowlanej). Gwarancja na instalację nie obejmuje przerobionego systemu. Niedawno zostałem wezwany do usterki. Po przyjeździe okazało się, że gniazdka przerobiono, zatem...


Reklamacja telewizora

W styczniu 2012 r. kupiłem telewizor z gwarancją na dwa lata. Po roku używania uległ awarii i został naprawiony, jednak kilka miesięcy później zepsuł się ponownie i został ponownie naprawiony. Niedawno – już po upływie dwóch lat od zakupu – znowu przestał działać....


Zwrot pieniędzy za kurs

Zapisałem się na dwutygodniowy kurs komputerowy w pewnej firmie. Niestety okazało się, że zajęcia nie spełniają moich oczekiwań: ponieważ poziom innych kursantów był dość niski, zagadnienia, na których mi zależało (i które były w programie), nie zostały omówione. Kiedy...


Nieodebranie przesyłki przez klienta

Chciałabym wiedzieć, czy w przypadku nieodebrania przesyłki (zamówionego towaru) przez klienta, sprzedawca może obciążyć kupującego: kosztami zwrotu przesyłki do sklepu internetowego, kosztami prowizji PayU, jeśli taka płatność została wybrana, dodatkowymi...


Reklamacja paneli podłogowych

Kupiłam  panele podłogowe


Reklamacja kurtki

Kupiłam kurtkę , w której po pewnym czasie zepsuł się zamek. Odniosłam ją do sklepu na reklamację i żądałam wymiany na nowy model. Sprzedawca poinformował mnie, że sklep nie może wymienić kurtki, a jedynie naprawić zamek. Zgodziłam się, bo...


Wadliwa instalacja

Niedawno zakupiłem mieszkanie od dewelopera. Chciałem zamontować sprzęt AGD, więc wezwałem elektryka z uprawnieniami. Po podłączeniu sprzętu doszło do wybuchu. Elektryk stwierdził, że instalacja jest wadliwa. Zgłosiłem to deweloperowi, żądając naprawy i zwrotu...


Pękanie ścian w nowym domu i roszczenia wobec sprzedającego

Niecałe dwa lata temu kupiłam nowy dom od osoby, która wybudowała go na własną rękę. Po około półtora roku zaobserwowałam w dwóch pomieszczeniach nasilające się  pękanie ścian . Znaczne pęknięcia są również widoczne na zewnątrz, wzdłuż tarasu...


Reklamacja towaru po 2 latach od zakupu

Prowadzę sklep z dodatkami do domu. Ponad dwa lata temu sprzedałem zestaw mebli wykonany na zamówienie klientki. Po upływie 5 miesięcy klientka zgłosiła reklamację towaru . Została wykonana naprawa. Później klientka zgłaszała znów te same problemy, które...


Wysoka opłata za transfer danych - jak reklamować usługę?

Kupiłam od operatora telefonii komórkowej smartfona. Po kilku dniach otrzymałam informację, że mam do uregulowania wysoką opłatę za transfer danych . Tylko że to telefon bez mojej zgody i wiedzy musiał łączyć się z Internetem, robiąc aktualizacje itp....


Uszkodzenie przesyłki przez firmę kurierską i problem z reklamacją

Za pośrednictwem firmy X zleciłem odbiór przesyłki. Firma odbierająca przesyłkę to firma Y (znana firma kurierska). Przesyłka, którą ubezpieczyłem na kwotę kilku tysięcy złotych, nie została oklejona odpowiednimi znaczkami (typu „uwaga szkło”), jak...


Awaria silnika w samochodzie zakupionym od osoby prywatnej

Dwa tygodnie temu kupiłam samochód od prywatnego sprzedawcy (osoby fizycznej). W umowie zamieszczono zapis, że „kupujący zapoznał się ze stanem technicznym samochodu”. Przed zakupem sprawdziłam auto u mechanika, który wskazał kilka drobnych elementów nadających się do...


Odbiór osobisty towaru zamówionego w sklepie internetowym a odstąpienia od umowy

Proszę o wyjaśnienie, czy odbiór osobisty towaru zamówionego w sklepie internetowym daje uprawnienie do skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy zawartego w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów. Chciałbym przy tym poznać precyzyjne warunki, kiedy umowa zawarta i...


Reklamacja usług związanych z naprawą samochodu

W lipcu 2010 r. miałem stłuczkę samochodem. Zgodnie ze wskazaniem ubezpieczyciela oddałem samochód do konkretnego serwisu (naprawa bezgotówkowa z polisy). Samochód odebrałem jako całkowicie naprawiony. 4 września tego roku byłem na przeglądzie w autoryzowanym serwisie, gdzie...


Pozew do sądu dotyczący próby wyłudzenia

Operator telewizji satelitarnej próbował ode mnie wyłudzić karę umowną za rozwiązanie umowy. Mam jednak wszelkie dowody, że umowa rozwiązała się po prostu z upływem czasu, wszystkie opłaty abonamentowe wpłacałam w terminie. Nagabywano (pojawiały się też groźby) mnie wiele...


Niedotrzymanie umowy przez hotel

W zimie dokonałem rezerwacji na wczasy w hotelu dla całej mojej rodziny. Zapłaciłem za pobyt, jednak gdy chciałem uzyskać dodatkowe potwierdzenie, okazało się, że w międzyczasie ośrodek zmienił właściciela i umowa nie będzie zrealizowana – mogę otrzymać zwrot pieniędzy....


Odzyskanie pieniędzy za niewykonane zlecenie

W lutym zamówiłem w salonie sprzedaży glazurę. Jako wartość dodaną sprzedawca zaproponował sporządzenie projektu wykonania oraz dostawę. Zaakceptowałem warunki i wpłaciłem zaliczkę. W maju glazura miała być dostarczona (dopłaciłem resztę kwoty), jednak mimo...


Zwrot kosztów naprawy samochodu zakupionego w komisie

Tydzień temu zakupiłem w pewnej firmie używany samochód za 24 000 zł (zapłaciłem 10 000 zł zaliczki). Po przejechaniu trasy do domu (200 km), auto uległo awarii, której naprawa według mechanika ma kosztować od 5 do 7 tys. zł. Na zakup została wystawiona faktura VAT marża,...


Samochód bezwypadkowy – odstąpienie od umowy

Dwa tygodnie temu sprzedałem 12-letni samochód jako bezwypadkowy. Kupujący chce mi zwrócić pojazd, bo zauważył, że auto miało wymieniony błotnik. Był to efekt kolizji parkingowej i skorodowania. Kupujący twierdzi więc, że samochód jest powypadkowy. Czy ma rację?  

Indywidualne Porady Prawne

Masz problem prawny i szukasz pomocy?
Kliknij TUTAJ i opisz nam swój problem w formularzu.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)
Porad przez Internet udzielają
prawnicy z dużym doświadczeniem.

Zapytaj prawnika

Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje!
Wycenę wyślemy do 1 godziny

porady spadkowe

prawo-budowlane.info

odpowiedziprawne.pl

Paragraf jako alternatywne logo serwisu