Mamy 10 605 opinii naszych Klientów
Zadaj pytanie » Zadaj pytanie »

Indywidualne Porady Prawne

Masz podobny problem?
Opisz nam go i zadaj pytania.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

Źle wykonana usługa napisania regulaminu i polityki prywatności

Autor: Katarzyna Siwiec • Opublikowane: 05.08.2017

Sprawa dotyczy źle wykonanej usługi napisania regulaminu świadczenia usług i polityki prywatności. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej zleciłam internetowej firmie prawniczej wykonanie dla mojego serwisu internetowego regulaminu świadczenia usług i polityki prywatności. Otrzymałam drogą elektroniczną od wykonującego moje zlecenie prawnika projekt regulaminu i polityki prywatności do wglądu i dla dokonania poprawek. Jednak poprawek jest sporo, jest też dużo błędów. Jestem zawiedziona i uważam, że usługa została wykonana nierzetelnie. W jaki sposób można rozwiązać współpracę? Chciałabym odzyskać pieniądze i zlecić tę usługę innym prawnikom. Jako takiej umowy nie podpisywałam. Po prostu z obsługi prawnej otrzymałam wycenę przygotowania dokumentów i zgodziłam się na nią, po czym otrzymałam fakturę proforma do zapłacenia. Po dokonaniu płatności prawnik z dostępem do serwisu przygotował wstępne dokumenty.

Monika Wycykał

»Wybrane opinie klientów

Rewelacja!!! Wszystko bardzo klarownie wytłumaczone. Korzystałem z usług nie jednego prawnika, ale tak przygotowane pismo i objaśnienia jakie otrzymałem wprawiło mnie w zdumienie. Wszystko na najwyższym poziomie!!! Polecam serdecznie i dziękuję całemu zespołowi ePorady24, a w szczególności Panu Karolowi Jokielowi.
Zbyszek
Żadna opinia nie wyrazi mojej wdzięczności dla zespołu ePorady. Moja sprawa wydawała mi się tak skomplikowana, że nie do rozwiązania. Nie wiedziałem, od której strony ją zacząć. Szperając w internecie, natrafiłem na ePorady i okazało się, że moją sprawę można zacząć od strony, której absolutnie bym się nie spodziewał.
Jestem bardzo zadowolony z obrotu sprawy, która mnie dotyczy. Z tak znikomych danych, które przekazałem, otrzymałem pismo tak profesjonalnie napisane, jakby zespół ePorady był moim bardzo dobrym znajomym i znał mój problem tak dobrze jak ja. Dziękuję bardzo i będę polecał wszystkim korzystanie z waszych usług.
Henryk
Bardzo, bardzo dziękuję!!! W ciągu dwóch dni otrzymałam więcej wiadomości na temat mojej sprawy niż w ciągu 2 miesięcy od dwóch adwokatów!!!! Do tej pory dowiadywałam się tylko, jakie prawa ma osoba, która naraziła mnie na ogromne szkody, i jakie konsekwencje grożą mi, jeżeli nie będę respektować tych praw. Nawet odpowiedź na dodatkowe pytanie nastąpiła szybciej i była bardziej wyczerpująca niż trwająca od tygodnia dyskusja na ten temat z moim pełnomocnikiem (teraz byłym). O kosztach nie mówiąc. BARDZO POLECAM!!!
Małgorzata
Widziałem już wiele pozwów, ale sporządzony przez prawnika z eporady24.pl jest prawdziwym majstersztykiem i wyrazem profesjonalizmu. Jasno, konkretnie, przy minimum słów, maksimum treści. Do tego relacja jakości do ceny również znajduje swoje uzasadnienie. Z pełnym przekonaniem wygranej sprawy zanoszę pozew do sądu. Nikomu nie należy życzyć sądowych spraw, ale gdyby zaszła potrzeba, z pełnym przekonaniem mogę polecić eporady24.pl.
Jacek
Powiem tak: cuda załatwiane są od ręki! Na sprawie w sądzie sędzina była zaskoczona tak profesjonalnym i rzeczowym przygotowaniem, a wszystko dzięki ePorady24! Zakończyłem sprawę i wygrałem!!!! Polecam ten serwis i serdecznie dziękuję. Tak sprawnej obsługi mógłby pozazdrościć każdy inny serwis! Prawnicy są na najwyższym poziomie!!! Polecam z całego serca!!!
Zbyszek

Na wstępie muszę uczynić pewne zastrzeżenie: nie pisze Pani, czy akceptowała jakiś regulamin (zakładam, że tak), nie znając jego treści, nie mogę jednoznacznie określić Pani uprawnień jako zlecającego, dlatego porada ma charakter ogólny.

 

Generalnie umowa o wykonanie regulaminu serwisu internetowego i polityki prywatności jest tzw. umową rezultatu – umową o dzieło.

 

Zgodnie z art. 627 Kodeksu cywilnego (K.c.) – przez umowę o dzieło przyjmujący zamówienie zobowiązuje się do wykonania oznaczonego dzieła, a zamawiający do zapłaty wynagrodzenia. W tym przypadku dziełem jest konkretny regulamin i polityka prywatności.

 

Z tego, co Pani napisała, dzieło jest w tracie wykonywania – gdyż został Pani przesłany regulamin z licznymi uwagami, ale także błędami. Tym samym dopóki dzieło nie zostanie ukończone, będzie Pani mogła teoretycznie skorzystać z instytucji przewidzianej w art. 636 K.c., który to przepis przewiduje zmianę sposobu wykonania umowy.

 

Na początek przepis ten przytoczę:

 

„§ 1. Jeżeli przyjmujący zamówienie wykonywa dzieło w sposób wadliwy albo sprzeczny z umową, zamawiający może wezwać go do zmiany sposobu wykonania i wyznaczyć mu w tym celu odpowiedni termin. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu zamawiający może od umowy odstąpić albo powierzyć poprawienie lub dalsze wykonanie dzieła innej osobie na koszt i niebezpieczeństwo przyjmującego zamówienie.


Interesuje Cię ten temat i chcesz wiedzieć więcej? – kliknij tutaj i zapytaj prawnika >>

Fot. Fotolia

Źle wykonana usługa napisania regulaminu i polityki prywatności

§ 2. Jeżeli zamawiający sam dostarczył materiał, może on w razie odstąpienia od umowy lub powierzenia wykonania dzieła innej osobie żądać zwrotu materiału i wydania rozpoczętego dzieła.”

 

W takim wypadku, jeśli jeszcze nie doszło do odbioru dzieła (potem, po odbiorze przysługują jedynie roszczenia z tytułu rękojmi), może Pani, jako zamawiający, wezwać drugą stronę do zmiany sposobu wykonania umowy i wyznaczyć w tym celu odpowiedni termin. Chciałam jednak zaakcentować, że uprawnienie to powstaje tylko w przypadku, gdy istotnie, zważywszy na postanowienia umowy (jeśli przesądzono w niej o sposobie działania przyjmującego zamówienie, w tym także wyjątkowo, o osobistym charakterze wykonywania dzieła) lub też ogólnie obowiązujące zasady, zdoła Pani wykazać owe nieprawidłowości (art. 6 K.c.). Nie ma tu znaczenia samo przeświadczenie zamawiającego o wadliwym sposobie wykonywania dzieła (tak E. Gniewek, Komentarz do kodeksu cywilnego).

 

Musi się Pani zatem liczyć z tym, że jeśli dojdzie do sporu sądowego, będzie Pani musiała wykazać konkretne wady regulaminu i polityki prywatności, których dopuścił się prawnik. Nie może to być wyłącznie kwestia tego, że oczekiwała Pani czegoś innego. Trzeba wykazać konkretną wadliwość np. nieuwzględnienie wymogów prawnych czy podanych przez Panią niezbędnych informacji dotyczących serwisu.

 

Jeśli takie wady rzeczywiście są, to jako zamawiający powinna Pani wezwać do zmiany sposobu wykonania umowy, tj. usunięcia stwierdzonych wad w jakimś rozsądnym terminie, np. 7 dni, a jeśli to się nie stanie, ma Pani prawo albo odstąpić od umowy, z czym wiąże się możliwość żądania zwrotu uiszczonego wynagrodzenia, albo powierzyć poprawienie dokumentów innej osobie na koszt drugiej strony, czyli tego portalu lub prawnika – w zależności od tego, kto dokładnie jest drugą stroną umowy (zakładam, że portal). To odbywa się w ten sposób, że Pani płaci innej osobie za poprawki, a następnie żąda zwrotu tej kwoty od drugiej strony umowy.

 

Ważne byłyby tu jednak dane z regulaminu tego portalu, a to dlatego, że generalnie przepis art. 636 § 1 K.c. ma charakter dyspozytywny i może zostać zmodyfikowany umową stron (taki charakter przepisu potwierdza chociażby wyrok Sądu Okręgowego we Wrocławiu z dnia 10 września 2013 r., sygn. akt I C 1005/10). Teoretycznie może być więc tak, że regulamin wyłączył zastosowanie uprawień z tego przepisu, wówczas niestety pewnie zostałaby tylko możliwość dogadania się z drugą stroną, która, dbając np. o swoją dobrą renomę, zgodziłaby się oddać Pani wpłacone kwoty.

 

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na ten temat – kliknij tutaj i zapytaj prawnika >>

 

Prezentowana opinia prawnika nie zawiera odpowiedzi na dodatkowe pytania klienta i dlatego może nie wyczerpywać w pełni omawianego zagadnienia. Często dopiero dzięki dodatkowym pytaniom i odpowiedziom można uzyskać kompletną poradę prawną. Podkreślamy, że w naszym serwisie można zadawać dodatkowe pytania bez ograniczeń czasowych i ilościowych.

wersja do druku drukuj

Komentarze (0):

Uwaga!
Szanowni Państwo!
Nasi prawnicy nie odpowiadają na pytania zadawane w formie komentarza pod tekstem. Jeśli chcą Państwo powierzyć swój problem naszym prawnikom, prosimy kliknąć tutaj >>

  • VI - dwa =

Indywidualne Porady Prawne

Masz podobny problem?
Opisz nam go i zadaj pytania.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

»Podobne materiały

Zakup na pokazie sprzętu na firmę, jak odstąpić?

Bez zastanowienia zakupiliśmy na pokazie bardzo drogi odkurzacz. Jeszcze tego samego wieczoru uznaliśmy, że to była zła decyzja i następnego dnia wysłaliśmy oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa, na co otrzymaliśmy odpowiedź, że nie możemy zerwać umowy, gdyż została zawarta na firmę, a dokładnie na „gospodarstwo rolne”. Wysłaliśmy więc kolejne oświadczenie o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu. W tej chwili czekamy na odpowiedź. Czy można wyjść z tej sytuacji w korzystny dla nas sposób i jak to zrobić? Czy powinniśmy niezwłocznie oddać sprzęt?

Prawa przedsiębiorcy do reklamacji kosztownego urządzenia

Tydzień temu zakupiłem w jednym z dużych marketów kosztowne urządzenie (2600 zł netto). Jako że jestem przedsiębiorcą, zakup odbył się na fakturę VAT. Sprzętu nie pozwolono mi sprawdzić na miejscu (wytłumaczono, że nie ma ku temu warunków), ale zapewniono, że jest sprawny. Po powrocie do domu i uruchomieniu okazało się, że wydaje dziwne trzaski. Następnego dnia skontaktowałem się z serwisem producenta z pytaniem o powód i ewentualne sugestie dotyczące naprawy (uznałem, że jeżeli jest to niewielki defekt, dam radę sam go naprawić – zależało mi na czasie). Serwis jednak sugerował, że usterka jest poważna i odradził korzystanie ze sprzętu – miałem przesłać go do siedziby firmy celem naprawy. Uznałem jednak, że spróbuję zwrócić go do marketu (czas naprawy to ponad 2 tygodnie). Moim zdaniem, skoro produkt nie był od początku sprawny, przysługuje mi prawo do jego wymiany bądź zwrotu pieniędzy z tytułu rękojmi. Pracownik marketu kategorycznie odmówił takiego rozwiązania, twierdząc, że zwrot do serwisu producenta jest jedyną możliwością. Z posiadanych przeze mnie informacji wynika, że ów pracownik mija się z prawdą – chciałbym się co do tego upewnić. Ponadto proszę o sugestie dotyczące dalszego postępowania.

Czy mogę otrzymywać nadal płatność gotówką za faktury?

Wykonuję usługi  w pewnym zakładzie przetwórczym. Do tej pory z uwagi na fakt, iż firma ma kłopoty finansowe i ciężko się było doczekać przelewu, wystawiałem faktury gotówkowe. Mam umowę, w której napisane jest, że za wykonaną usługę otrzymam płatność na podstawie faktury VAT, płatności odbywają się cyklicznie w wysokości 6500 zł netto, faktury wystawiam zawsze 10., 20. i ostatniego dnia miesiąca. W chwili obecnej nie otrzymałem należności ponieważ pani księgowa firmy powołuję się na zapis, że kwota przekracza równowartość 15 000 zł. Czy mogę otrzymywać nadal płatność gotówką za faktury?

Jak przekazać firmę dziecku bez płacenia podatków?

Jak przekazać firmę dziecku bez płacenia podatków?

Zatrzymanie towaru przez kontrahenta za niezapłacone usługi

Spółka X korzysta z usługi magazynowania i przechowywania oraz transportu towarów będących jej własnością. Czy firma świadcząca wymienione usługi może dokonać ich blokady w związku z niezapłaconymi fakturami za transport i magazynowanie, do których w większości spółka X wnosi zastrzeżenia, do czego ma prawo w związku z umową?

Porad przez Internet udzielają
prawnicy z dużym doświadczeniem:
Prawnicy

Zapytaj prawnika

Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje!
Wycenę wyślemy do 1 godziny
wizytówka Szukamy ambitnego prawnika »