Mamy 10 605 opinii naszych Klientów
Zadaj pytanie » Zadaj pytanie »

Indywidualne Porady Prawne

Masz podobny problem?
Opisz nam go i zadaj pytania.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

Wysyłanie mailingów do przedsiębiorców

Autor: Eliza Rumowska • Opublikowane: 05.06.2014

Stworzyłem internetowy katalog firm. W celu jego promocji chciałbym wysłać mailing reklamowy do firm. Bazę adresów e-mail pobrałem z ogólnodostępnych źródeł. W jaki sposób mogę legalnie wysłać taki mailing do przedsiębiorców? Czy muszę najpierw uzyskać zgodę przedsiębiorców na przesłanie oferty? Chciałbym mieć też możliwość wysyłania wiadomości marketingowych do firm zarejestrowanych w katalogu. Czy mogę zapewnić sobie taką możliwość poprzez odpowiedni zapis w regulaminie?

Eliza Rumowska

»Wybrane opinie klientów

Rewelacja!!! Wszystko bardzo klarownie wytłumaczone. Korzystałem z usług nie jednego prawnika, ale tak przygotowane pismo i objaśnienia jakie otrzymałem wprawiło mnie w zdumienie. Wszystko na najwyższym poziomie!!! Polecam serdecznie i dziękuję całemu zespołowi ePorady24, a w szczególności Panu Karolowi Jokielowi.
Zbyszek
Żadna opinia nie wyrazi mojej wdzięczności dla zespołu ePorady. Moja sprawa wydawała mi się tak skomplikowana, że nie do rozwiązania. Nie wiedziałem, od której strony ją zacząć. Szperając w internecie, natrafiłem na ePorady i okazało się, że moją sprawę można zacząć od strony, której absolutnie bym się nie spodziewał.
Jestem bardzo zadowolony z obrotu sprawy, która mnie dotyczy. Z tak znikomych danych, które przekazałem, otrzymałem pismo tak profesjonalnie napisane, jakby zespół ePorady był moim bardzo dobrym znajomym i znał mój problem tak dobrze jak ja. Dziękuję bardzo i będę polecał wszystkim korzystanie z waszych usług.
Henryk
Bardzo, bardzo dziękuję!!! W ciągu dwóch dni otrzymałam więcej wiadomości na temat mojej sprawy niż w ciągu 2 miesięcy od dwóch adwokatów!!!! Do tej pory dowiadywałam się tylko, jakie prawa ma osoba, która naraziła mnie na ogromne szkody, i jakie konsekwencje grożą mi, jeżeli nie będę respektować tych praw. Nawet odpowiedź na dodatkowe pytanie nastąpiła szybciej i była bardziej wyczerpująca niż trwająca od tygodnia dyskusja na ten temat z moim pełnomocnikiem (teraz byłym). O kosztach nie mówiąc. BARDZO POLECAM!!!
Małgorzata
Widziałem już wiele pozwów, ale sporządzony przez prawnika z eporady24.pl jest prawdziwym majstersztykiem i wyrazem profesjonalizmu. Jasno, konkretnie, przy minimum słów, maksimum treści. Do tego relacja jakości do ceny również znajduje swoje uzasadnienie. Z pełnym przekonaniem wygranej sprawy zanoszę pozew do sądu. Nikomu nie należy życzyć sądowych spraw, ale gdyby zaszła potrzeba, z pełnym przekonaniem mogę polecić eporady24.pl.
Jacek
Powiem tak: cuda załatwiane są od ręki! Na sprawie w sądzie sędzina była zaskoczona tak profesjonalnym i rzeczowym przygotowaniem, a wszystko dzięki ePorady24! Zakończyłem sprawę i wygrałem!!!! Polecam ten serwis i serdecznie dziękuję. Tak sprawnej obsługi mógłby pozazdrościć każdy inny serwis! Prawnicy są na najwyższym poziomie!!! Polecam z całego serca!!!
Zbyszek

Jeżeli Pana działalność ma dotyczyć wyłącznie przedsiębiorców z zupełnym wyłączeniem z zakresu e-usług konsumenta – jest to okoliczność bardzo sprzyjająca, która ułatwia realizację Pana planów. Utrapieniem bowiem e-usług jest ochrona konsumenta, w szczególności w zakresie ochrony antyspamowej oraz klauzul niedozwolonych (abuzywnych).

 

Z uwagi na powyższe odpowiedzi na Pana pytania są następujące:

 

„W jaki sposób mogę legalnie wysłać taki mailing do przedsiębiorców? Czy muszę najpierw uzyskać zgodę przedsiębiorców na przesłanie oferty?”.

 

Otóż zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osoba fizyczną (czyli konsumenta) za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej. Dlatego Pan nie musi tworzyć szczególnej procedury zapytań itd. – oczywiście warunkiem bezwzględnym jest wysyłanie mailingu wyłącznie do przedsiębiorców.

 

Warto więc w tym „newsie” uprzedzić, iż wiadomość skierowana jest wyłącznie do przedsiębiorców i jeżeli trafiłaby omyłkowo na pocztę prywatą – to „prosimy o jej pominięcie, usuniecie” itd., bowiem nie jest jej celem odbiór przez osoby fizyczne. Ponadto na pewno należy klarownie przedstawić ofertę, tak by przedsiębiorca mógł się zorientować, co i w jakim zakresie Pan oferuje – dziś mnóstwo tego typu ofert. Oczywiście oferta nie może naśladować oferty innego produktu (usługi), co wprowadziłoby w błąd przedsiębiorcę. Nie ma szczególnych ograniczeń, chyba że wynikające z cenzuralności treści i przedmiotu usług oraz formy reklamy – jednak nie przypuszczam, aby miał Pan ochotę na kontrowersyjne formy reklamy katalogu firm.


Interesuje Cię ten temat i chcesz wiedzieć więcej? – kliknij tutaj i zapytaj prawnika >>

 

„Chciałbym mieć też możliwość wysyłania wiadomości marketingowych do firm zarejestrowanych w katalogu. Czy mogę zapewnić sobie taką możliwość poprzez odpowiedni zapis w regulaminie?”.

 

Tutaj wyznacznikiem pozostaje art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

 

„Art. 8. 1. Usługodawca:

 

1) określa regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, zwany dalej »regulaminem«;

2) nieodpłatnie udostępnia usługobiorcy regulamin przed zawarciem umowy o świadczenie takich usług, a także – na jego żądanie – w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się usługobiorca.

 

2. Usługobiorca nie jest związany tymi postanowieniami regulaminu, które nie zostały mu udostępnione w sposób, o którym mowa w ust. 1 pkt 2.

 

3. Regulamin określa w szczególności:

 

1) rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną;

2) warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym:

 

a) wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się usługodawca,

b) zakaz dostarczania przez usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym;

 

3) warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną;

4) tryb postępowania reklamacyjnego.

 

4. Usługodawca świadczy usługi drogą elektroniczną zgodnie z regulaminem”.

 

Kanon regulaminu przy klientach, którzy są przedsiębiorcami (bez konsumentów), to prawdziwa ulga, bowiem nie musi się Pan zastanawiać, czy za chwilę UOKiK nie uzna jakiegoś postanowienia za niedozwolone z racji jego abuzywności. Jednak oczywiście musi Pan zachować granice wyznaczone ww. przepisem, jak i pamiętać, aby regulamin nie godził w żaden sposób w konkurencyjność funkcjonowania na rynku e-usług podobnych firm.

 

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na ten temat – kliknij tutaj i zapytaj prawnika >>

 

Prezentowana opinia prawnika nie zawiera odpowiedzi na dodatkowe pytania klienta i dlatego może nie wyczerpywać w pełni omawianego zagadnienia. Często dopiero dzięki dodatkowym pytaniom i odpowiedziom można uzyskać kompletną poradę prawną. Podkreślamy, że w naszym serwisie można zadawać dodatkowe pytania bez ograniczeń czasowych i ilościowych.

wersja do druku drukuj

Komentarze (0):

Uwaga!
Szanowni Państwo!
Nasi prawnicy nie odpowiadają na pytania zadawane w formie komentarza pod tekstem. Jeśli chcą Państwo powierzyć swój problem naszym prawnikom, prosimy kliknąć tutaj >>

  • 0 - IX =

Indywidualne Porady Prawne

Masz podobny problem?
Opisz nam go i zadaj pytania.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

»Podobne materiały

Niechciana korespondencja e-mailowa

Niedawno otworzyłam firmę. Rozpoczynając działalność, wysłałam e-mail z informacją do różnych firm z branży. Adresy zdobyłam w różny sposób (część to kontakty prywatne, część – służbowe z mojej poprzedniej działalności, część przekazali mi współpracownicy), nie miałam żadnej bazy danych personalnych. To była jednorazowa sytuacja, nie mam zamiaru wysyłać więcej wiadomości. Jedna z osób, do których trafił ów e-mail, wyraziła jednak niezadowolenie i zażądała podania, kiedy wyraziła zgodę na przesyłanie e-maili, skąd miałam jej adres. W odpowiedzi przeprosiłam tę panią za niechcianą korespondencję, jednak ona nadal domaga się tych informacji. Jak rozwiązać tę sprawę? Załączam dotychczasową wymianę e-maili.

 

Cło od usług marketingowych

Sprowadzam z USA suplementy diety. Urząd celny zadał mi pytanie o przelewy i płatności do mojego kontrahenta. Mam płatności związane z zakupem produktów oraz faktury za usługi marketingowe. Proszę o informację, czy dla ceny towaru zakupionego w USA ma znaczenie faktura wystawiana za usługę marketingową (w załączniku opis warunków dostawy wg INCOTERMS)?

Niezamówiona oferta handlowa

Zastanawia mnie kwestia niezamówionej oferty handlowej. Chciałabym przesłać ofertę handlową do osób, które już wcześniej zakupiły u mnie jakiś towar. Mam adresy e-mailowe, ponieważ klienci podali mi je przy poprzednich transakcjach. Czy mogę takim osobom wysłać ofertę handlową? A może muszę najpierw zapytać, czy chcą uzyskać taką ofertę?

 

Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną a e-maile ofertowe

Zakupiłem bazę danych zawierającą adresy mailowe. Chciałbym zacząć wysyłać e-maile z ofertami do potencjalnych klientów. Jak powinna wyglądać procedura wysyłania ofert, tak aby nie naruszyć ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną? W załączniku przesyłam wzór oferty.

 

Porad przez Internet udzielają
prawnicy z dużym doświadczeniem:
Prawnicy

Zapytaj prawnika

Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje!
Wycenę wyślemy do 1 godziny
wizytówka Szukamy ambitnego prawnika »