Mamy 8491 opinii naszych Klientów
Zadaj pytanie » Zadaj pytanie »

Indywidualne Porady Prawne

Masz podobny problem?
Opisz nam go i zadaj pytania.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

Sprzęt medyczny który miał być prezentem a domaganie się opłaty przez firmę

Autor: Piotr Brożyński • Opublikowane: 20.11.2018

Mam problem z pewną firmą, u której zakupiłam sprzęt medyczny i jedna rzecz według pośrednika miała być prezentem. Obecnie firma domaga się opłaty 2300 zł za ten rzekomy podarunek. Termin na odstąpienie od umowy minął, bo czekałam na fakturę. Firma straszy sądem. Co mogę zrobić?

Piotr Brożyński

»Wybrane opinie klientów

Rewelacja!!! Wszystko bardzo klarownie wytłumaczone. Korzystałem z usług nie jednego prawnika, ale tak przygotowane pismo i objaśnienia jakie otrzymałem wprawiło mnie w zdumienie. Wszystko na najwyższym poziomie!!! Polecam serdecznie i dziękuję całemu zespołowi ePorady24, a w szczególności Panu Karolowi Jokielowi.
Zbyszek
Żadna opinia nie wyrazi mojej wdzięczności dla zespołu ePorady. Moja sprawa wydawała mi się tak skomplikowana, że nie do rozwiązania. Nie wiedziałem, od której strony ją zacząć. Szperając w internecie, natrafiłem na ePorady i okazało się, że moją sprawę można zacząć od strony, której absolutnie bym się nie spodziewał.
Jestem bardzo zadowolony z obrotu sprawy, która mnie dotyczy. Z tak znikomych danych, które przekazałem, otrzymałem pismo tak profesjonalnie napisane, jakby zespół ePorady był moim bardzo dobrym znajomym i znał mój problem tak dobrze jak ja. Dziękuję bardzo i będę polecał wszystkim korzystanie z waszych usług.
Henryk
Bardzo, bardzo dziękuję!!! W ciągu dwóch dni otrzymałam więcej wiadomości na temat mojej sprawy niż w ciągu 2 miesięcy od dwóch adwokatów!!!! Do tej pory dowiadywałam się tylko, jakie prawa ma osoba, która naraziła mnie na ogromne szkody, i jakie konsekwencje grożą mi, jeżeli nie będę respektować tych praw. Nawet odpowiedź na dodatkowe pytanie nastąpiła szybciej i była bardziej wyczerpująca niż trwająca od tygodnia dyskusja na ten temat z moim pełnomocnikiem (teraz byłym). O kosztach nie mówiąc. BARDZO POLECAM!!!
Małgorzata
Widziałem już wiele pozwów, ale sporządzony przez prawnika z eporady24.pl jest prawdziwym majstersztykiem i wyrazem profesjonalizmu. Jasno, konkretnie, przy minimum słów, maksimum treści. Do tego relacja jakości do ceny również znajduje swoje uzasadnienie. Z pełnym przekonaniem wygranej sprawy zanoszę pozew do sądu. Nikomu nie należy życzyć sądowych spraw, ale gdyby zaszła potrzeba, z pełnym przekonaniem mogę polecić eporady24.pl.
Jacek
Powiem tak: cuda załatwiane są od ręki! Na sprawie w sądzie sędzina była zaskoczona tak profesjonalnym i rzeczowym przygotowaniem, a wszystko dzięki ePorady24! Zakończyłem sprawę i wygrałem!!!! Polecam ten serwis i serdecznie dziękuję. Tak sprawnej obsługi mógłby pozazdrościć każdy inny serwis! Prawnicy są na najwyższym poziomie!!! Polecam z całego serca!!!
Zbyszek
Cóż ja mogę napisać. Jedynie chwalić w niebiosa, wszystkich Prawników którzy na łamach tego portalu, pomagają, za dość niską cenę, zwykłym „Kowalskim” w ich problemach Zwłaszcza wielkie dzięki dla Pani Elizy - PROFESJONALISTKA W PEŁENEJ KRASIE!!!
Stały klient Tomasz
Tak profesjonalnego portalu prawniczego nie spotkałam, mimo szuflowania w necie! Nie musicie się obawiać o dużą konkurencję bo wiarygodność Wasza pozwala w razie potrzeby tylko TUTAJ kliknąć! Sposób informowania klienta poprzez maile, to przykład jak serio podchodzicie do załatwienia sprawy, zaangażowanie się paru prawników do jednej kwestii problemu to również zasługuje na "piec z plusem". Jesteście WIELCY! nikt Wam do tej pory dorównać nie jest w stanie! Pozdrowienia dla całej ekipy tego portalu.
Iwona
Wspaniały serwis, wspaniali prawnicy. Szybka odpowiedź na pytanie i, co najważniejsze, wyczerpująca odpowiedź. Prawnicy są wspaniali, dostałam bardzo przejrzystą odpowiedź, zawierającą ważne szczegóły. Pani prawnik dokładnie doradziła mi, co mam robić, jak działać, jakie mam możliwości, co mam uwzględnić, pisząc wniosek, z jakiego paragrafu i co dla mnie ważne – napisała także od siebie, co najlepiej wypisać i na co zwracać uwagę. Gorąco polecam.
Agnieszka
Serdecznie dziękuję za szybką i wyczerpującą opinię. Szczerze mówiąc, korzystałam z porad kilku prawników. Zdecydowanie jesteście najbardziej solidni, widać w opinii, że przygotowana jest dla konkretnej sprawy, a przygotowujący ją prawnik wnikliwie przeanalizował konkretną sytuację, a nie tylko cytował fragmenty prawa autorskiego. Pozdrawiam i dziękuję.
Anna
Polecam ten serwis, ponieważ oprócz fachowej i wyczerpującej odpowiedzi na moje pytania potrafią zrozumieć ludzkie nieszczęście. Na pewno przy kolejnych sprawach prawnych zwrócę sie do waszego serwisu.
Krzysztof
Dziękuję za fachową poradę – bardzo mnie uspokoiła. Pani sędzia podczas rozprawy, uzasadniając swoje stanowisko w sprawie, również powołała się na cytowane przez Pana artykuły. Pozdrowienia dla Pana Lenowieckiego – od dziś polecam wszystkim EPORADY24.
Danuta
Fachowa porada bardzo dokładnie opisana szybko na temat miałem uczucie że rozmawiam z prawnikiem w cztery oczy - gorąco polecam.
Maciej
Super profesjonalna porada!!!! Polecam wszystkim fachowców którzy na łamach tego portalu pomagają zwykłym „Kowalskim” w sprawach dla Nich trudnych i niezrozumiałych. Starannie z wielką dokładnością opisany problem został wytłumaczony i zaproponowany tok załatwienia problemu za co, z całego serca DZIĘKUJE!!!!
Tomasz
Dziękuję za szybką i rzetelną pomoc. Do porad prawnych udzielanych internetowo podchodziłam raczej ostrożnie. Jednak po kilku wizytach w kancelariach prawnych, w których prawnik rezerwuje sobie czas ok. 15 min na klienta, a ponadto udziela odpowiedzi z głowy, bez żadnego wcześniejszego przygotowania, mówiąc: „prawdopodobnie”, z żalem stwierdziłam, że straciłam tylko czas i pieniądze. W związku z tym po przestudiowaniu kilku porad w interesującym mnie temacie postanowiłam spróbować skorzystać z serwisu ePorady24.pl. Opisałam jak najdokładniej zaistniałą sytuację i w ciągu 2 dni otrzymałam wyczerpującą i jasną odpowiedź. Byłam bardzo mile zaskoczona. Tutaj prawnik ma czas, aby przetrawić problem, zajrzeć gdzie trzeba, aby pomóc w rozwiązaniu sytuacji, i to jest WIELKI PLUS tego portalu. Polecam wszystkim taka formę!
Małgosia
Dziękuję za jasną, rzeczową i bardzo szybką odpowiedź. Dzięki waszej pomocy sprawę w sądzie wygrałam. Wszystkim będę polecać Wasz portal eporady24.
Joanna
Serdecznie dziękuję prawnikom tego portalu za pomoc. Odpowiedzi były naprawdę rzetelne i, co ważne, udzielane bardzo szybko. Wiem, „na czym stoję”. Wiedzy nigdy za wiele, w kancelarii bywało, że po opisaniu swojego problemu dowiadywałem się jedynie, że sprawa jest ciekawa i trudna, traciłem czas, pieniądze i wiedziałem tyle, co wiedziałem. W przypadku tego portalu tak się nie da – jest pytanie i jest wyczerpująca odpowiedź. Osobiście jestem bardzo zadowolony z porady.
Roman
BARDZO POLECAM. Sprawa z którą się zwróciłem wydawała się bez wyjścia. Wplątałem się w bardzo skomplikowany "układ" współpracy z dużym producentem materiałów budowlanych. Sądziłem, że mając gwarancję + aprobaty + deklaracje + faktury i wykonując usługi na wysokim poziomie mogę spać spokojnie. Myliłem się. Realia okazały się bardzo brutalne. Byłem załamany - wszystkie próby zainteresowania różnych instytucji były nieskuteczne. Pani Eliza wskazała mi sposób i czynnie POMOGŁA w jego wprowadzeniu. Wiem, że do ostatecznego rozstrzygnięcia minie jeszcze sporo czasu. Sprawa jest naprawdę bardzo trudna. Odzyskałem jednak wiarę w siebie i ludzi. Kontakt bardzo dobry - o wiele lepszy od kontaktów z innymi prawnikami. Jeszcze raz gorąco POLECAM.
Zbyszek
Panie, Panowie, nie marnujcie czasu na przeszukiwanie internetu i poszukiwanie właściwych rozwiązań co do waszych prywatnych spraw. Napiszcie zapytanie do „eporady24”, a szybko, konkretnie i na temat dostaniecie odpowiedź... Za niewielką opłatą uzyskałem nie „odpowiedź”, lecz „odpowiedzi”, bo było ich kilka i jestem w pełni usatysfakcjonowany.
Jarek
Jeżeli w poradach rozdawaliby Oskary, na pewno bym wysłał nominację do Oskara na eporady24.
Piotr
Dziękuję bardzo za rzetelną i wyczerpującą odpowiedź. Od jakiegoś czasu słyszałam różne sprzeczne opinie dotyczące mojego problemu i szczerze mówiąc, nie bardzo wiedziałam, do kogo się zwrócić, by uzyskać potrzebne informacje. W stosownym urzędzie nie dowiedziałam się niestety niczego konkretnego, a korzystanie z drogich usług biur doradczych nie wchodziło w grę. Państwa konkurencja w internecie wyceniła mój problem drożej. Pan Aleksander Słysz dokładnie przeanalizował moje pytania i rozwiał wątpliwości. Teraz wiem, jakie powinnam podjąć kroki w najbliższej przyszłości. Przyznam się, że obawiałam się krótkiej, lakonicznej odpowiedzi, niekoniecznie adekwatnej do wpłaconej kwoty, ale jestem pozytywnie zaskoczona. Duży plus za możliwość zadawania pytań dodatkowych.
Roksana
Chodziło o jedną sprawę - zadałem w sumie 5 pytań. Myślałem że odpowiedź to będzie kilka zdań tymczasem dostałem kilka stron naprawdę fachowej porady - każdy problem został dokładnie opisany. Teraz praktycznie nie muszą wynajmować prawnika - dostałem gotowe rozwiązanie. Mało tego prócz porady dosłałem kilkadziesiąt innych źródeł (książki internet) których znalezienie i zweryfikowanie zajęło by mi pewnie bardzo dużo czasu. A co do ceny to muszę bez wahania przyznać że usługa była za pól darmo w porównaniu do ilości wiedzy jaką dostałem.
Krzysztof

Jak rozumiem, opisana przez Panią umowa była zawierana poza lokalem przedsiębiorstwa, przy udziale przedstawiciela przedsiębiorcy.

 

Czy przy zawieraniu umowy i dokonywaniu zapłaty otrzymała Pani egzemplarz umowy? Czy w umowie zawarte było pouczenie o prawie odstąpienia w terminie 14 dni od umowy zawieranej poza lokalem przedsiębiorstwa? Jest to istotne, ponieważ zgodnie z art. 29 ustawy o prawach konsumenta w przypadku braku poinformowania konsumenta o prawie do odstąpienia od umowy, prawo to wygasa dopiero po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu na odstąpienie (czyli 14 dni + 12 miesięcy). Jeśli zatem umowa nie zawierała pouczenia o odstąpieniu od umowy, nadal uprawniona jest Pani od niej odstąpić.

 

Mogłaby Pani rozważyć również złożenie przedsiębiorcy oświadczenia o uchyleniu się od skutków prawnych umowy, gdyż zawarła ją Pani pod wpływem błędu wywołanego przez tego przedsiębiorcę (jego przedstawiciela). Był to błąd istotny, ponieważ gdyby Pani wiedziała, że cena podarunku wynosić będzie 2300 zł, to nie zawarłaby Pani tej umowy. W takiej sytuacji można uchylić się od skutków prawnych oświadczenia woli o zawarciu umowy, poprzez złożenie drugiej stronie oświadczenia na piśmie – w terminie roku od dnia wykrycia błędu. Po złożeniu takiego oświadczenia powinna Pani zwrócić przedsiębiorcy otrzymany sprzęt, natomiast przedsiębiorca powinien Pani zwrócić zapłacone przez Panią pieniądze. Rozwiązanie to jest jednak obciążone ryzykiem utraty przez Panią zarówno sprzętu i pieniędzy. W momencie bowiem, gdy w związku ze złożeniem oświadczenia o uchyleniu się od skutków prawnych odeśle Pani zakupiony wcześniej sprzęt, do czasu otrzymania od przedsiębiorcy zwrotu wpłaconych przez Panią pieniędzy nie będzie Pani w posiadaniu ani pieniędzy, ani zakupionego sprzętu.


Interesuje Cię ten temat i chcesz wiedzieć więcej? – kliknij tutaj i zapytaj prawnika >>

Fot. Fotolia

Sprzęt medyczny który miał być prezentem a domaganie się opłaty przez firmę

 

Innym możliwym rozwiązaniem jest nieodstępowanie od umowy, lecz wskazanie przez Panią w piśmie przesyłanym do sprzedawcy, iż wnosi Pani o korektę faktury, bowiem zawiera ona błąd w zakresie ceny produktu, która zgodnie z treścią pisemnej umowy wynosiła 0 zł, a na fakturze podano 2300 zł. W piśmie tym należałoby oczywiście wyjaśnić wszystkie istotne okoliczności sprawy.

 

Jak bowiem rozumiem z treści Pani wyjaśnień, w żadnym miejscu umowy lub w innym dokumencie nie znajduje się postanowienie o nabyciu przez Panią prezentu za 2300 zł. 

 

Ewentualnie mogłaby Pani uchylić się od oświadczenia woli w zakresie samego zakupu poduszki, co powinna Pani wyraźnie wyjaśnić w oświadczeniu o uchyleniu się od skutków prawnych umowy. Z ostrożności proponowałbym jednak jednocześnie od razu tę rzecz poduszkę przedsiębiorcy.

 

Niemniej jednak, biorąc pod uwagę to, z jakiego typu podmiotem ma Pani do czynienia, spodziewać się można, iż podmiot ten skieruje przeciwko Pani sprawę do sądu o zapłatę kwoty 2300 zł. W sytuacji, gdyby w związku z takim wystąpieniem do sądu otrzymała Pani nakaz zapłaty opiewający na kwotę wskazaną na fakturze, powinna Pani niezwłocznie złożyć sprzeciw zgodnie z pouczeniem zawartym  na nakazie zapłaty, aby nie doprowadzić do uprawomocnienia się takiego nakazu.

 

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na ten temat – kliknij tutaj i zapytaj prawnika >>

 

Prezentowana opinia prawnika nie zawiera odpowiedzi na dodatkowe pytania klienta i dlatego może nie wyczerpywać w pełni omawianego zagadnienia. Często dopiero dzięki dodatkowym pytaniom i odpowiedziom można uzyskać kompletną poradę prawną. Podkreślamy, że w naszym serwisie można zadawać dodatkowe pytania bez ograniczeń czasowych i ilościowych.

wersja do druku drukuj

Komentarze (0):

Uwaga!
Szanowni Państwo!
Nasi prawnicy nie odpowiadają na pytania zadawane w formie komentarza pod tekstem. Jeśli chcą Państwo powierzyć swój problem naszym prawnikom, prosimy kliknąć tutaj >>

  • VII + III =

Indywidualne Porady Prawne

Masz podobny problem?
Opisz nam go i zadaj pytania.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

»Podobne materiały

Wprowadzenie w błąd przez dewelopera

Kupiliśmy mieszkanie od dewelopera, za miesiąc mamy podpisać akt notarialny. Zgodnie z ofertą sprzedającego jedno z mieszkań na naszym piętrze miało tylko mały balkonik. Niedawno jednak jego balustrady zostały usunięte, a przyszli sąsiedzi zyskali dostęp do tarasu, który przylega do naszego mieszkania. Sprawę zgłosiłem do dewelopera, a kierownik budowy był zdziwiony sytuacją. Deweloper udaje, że nic się nie stało, a ja jestem zawiedziony. Co możemy zrobić?

Uszkodzenie przesyłki – reklamacja

Za pośrednictwem firmy X zleciłem odbiór przesyłki. Firma odbierająca przesyłkę to firma Y (znana firma kurierska). Przesyłka, którą ubezpieczyłem na kwotę kilku tysięcy złotych, nie została oklejona odpowiednimi znaczkami (typu „uwaga szkło”), jak prosiłem w zleceniu. Po otworzeniu opakowania zauważyłem, że uszkodzono przesyłkę, tj. monitor. Spisano wszystkie protokoły i reklamacja do firmy X została wysłana. Następnie firma X przekazała reklamację do firmy Y. Przez parę miesięcy kazano mi dostarczać różne dokumenty. Zadzwoniłem, aby wyjaśnić sprawę. Wtedy dowiedziałem się, że potrzebna jest faktura lub paragon, aby potwierdzić wartość przedmiotu. Nie mam żadnego z tych dokumentów – monitor ma już trzy lata. Oddałem więc monitor do serwisu, który wycenił jego wartość. Początkowo nie było z tym problemu, ale teraz znowu domagają się faktury albo paragonu. W innym przypadku reklamacja nie zostanie uznana. Przeczytałem regulamin firmy i nie zauważyłem, aby ww. dokumenty były niezbędne do reklamacji. Chyba firma kurierska ma nadzieję, że zrezygnuję z dalszej walki. Co mam zrobić? Jak się odwołać? Kto powinien udowodnić, że przesyłka została zniszczona w trakcie transportu? Jeżeli jednak reklamacja zostanie uznana, to ile czasu będzie miał ubezpieczyciel firmy na wypłatę odszkodowania?

Wady samochodu

Półtora roku temu kupiłam w salonie nowy samochód. Niedawno zastanawiałam się nad jego sprzedażą, więc poprosiłam o wycenę komis. Okazało się, że warstwa lakieru jest zbyt gruba. Potwierdziła to też ekspertyza w salonie. To obniża jego cenę o ok. 20%. Czy mogę takie wady samochodu jakoś zareklamować? Co robić?

 

Zapytaj prawnika

wizytówka Szukamy ambitnego prawnika »