Mamy 10 452 opinii naszych Klientów
Zadaj pytanie » Zadaj pytanie »

Indywidualne Porady Prawne

Masz podobny problem?
Opisz nam go i zadaj pytania.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

Sprzęt medyczny który miał być prezentem a domaganie się opłaty przez firmę

Autor: Piotr Brożyński • Opublikowane: 20.11.2018

Mam problem z pewną firmą, u której zakupiłam sprzęt medyczny i jedna rzecz według pośrednika miała być prezentem. Obecnie firma domaga się opłaty 2300 zł za ten rzekomy podarunek. Termin na odstąpienie od umowy minął, bo czekałam na fakturę. Firma straszy sądem. Co mogę zrobić?

Piotr Brożyński

»Wybrane opinie klientów

Rewelacja!!! Wszystko bardzo klarownie wytłumaczone. Korzystałem z usług nie jednego prawnika, ale tak przygotowane pismo i objaśnienia jakie otrzymałem wprawiło mnie w zdumienie. Wszystko na najwyższym poziomie!!! Polecam serdecznie i dziękuję całemu zespołowi ePorady24, a w szczególności Panu Karolowi Jokielowi.
Zbyszek
Żadna opinia nie wyrazi mojej wdzięczności dla zespołu ePorady. Moja sprawa wydawała mi się tak skomplikowana, że nie do rozwiązania. Nie wiedziałem, od której strony ją zacząć. Szperając w internecie, natrafiłem na ePorady i okazało się, że moją sprawę można zacząć od strony, której absolutnie bym się nie spodziewał.
Jestem bardzo zadowolony z obrotu sprawy, która mnie dotyczy. Z tak znikomych danych, które przekazałem, otrzymałem pismo tak profesjonalnie napisane, jakby zespół ePorady był moim bardzo dobrym znajomym i znał mój problem tak dobrze jak ja. Dziękuję bardzo i będę polecał wszystkim korzystanie z waszych usług.
Henryk
Bardzo, bardzo dziękuję!!! W ciągu dwóch dni otrzymałam więcej wiadomości na temat mojej sprawy niż w ciągu 2 miesięcy od dwóch adwokatów!!!! Do tej pory dowiadywałam się tylko, jakie prawa ma osoba, która naraziła mnie na ogromne szkody, i jakie konsekwencje grożą mi, jeżeli nie będę respektować tych praw. Nawet odpowiedź na dodatkowe pytanie nastąpiła szybciej i była bardziej wyczerpująca niż trwająca od tygodnia dyskusja na ten temat z moim pełnomocnikiem (teraz byłym). O kosztach nie mówiąc. BARDZO POLECAM!!!
Małgorzata
Widziałem już wiele pozwów, ale sporządzony przez prawnika z eporady24.pl jest prawdziwym majstersztykiem i wyrazem profesjonalizmu. Jasno, konkretnie, przy minimum słów, maksimum treści. Do tego relacja jakości do ceny również znajduje swoje uzasadnienie. Z pełnym przekonaniem wygranej sprawy zanoszę pozew do sądu. Nikomu nie należy życzyć sądowych spraw, ale gdyby zaszła potrzeba, z pełnym przekonaniem mogę polecić eporady24.pl.
Jacek
Powiem tak: cuda załatwiane są od ręki! Na sprawie w sądzie sędzina była zaskoczona tak profesjonalnym i rzeczowym przygotowaniem, a wszystko dzięki ePorady24! Zakończyłem sprawę i wygrałem!!!! Polecam ten serwis i serdecznie dziękuję. Tak sprawnej obsługi mógłby pozazdrościć każdy inny serwis! Prawnicy są na najwyższym poziomie!!! Polecam z całego serca!!!
Zbyszek

Jak rozumiem, opisana przez Panią umowa była zawierana poza lokalem przedsiębiorstwa, przy udziale przedstawiciela przedsiębiorcy.

 

Czy przy zawieraniu umowy i dokonywaniu zapłaty otrzymała Pani egzemplarz umowy? Czy w umowie zawarte było pouczenie o prawie odstąpienia w terminie 14 dni od umowy zawieranej poza lokalem przedsiębiorstwa? Jest to istotne, ponieważ zgodnie z art. 29 ustawy o prawach konsumenta w przypadku braku poinformowania konsumenta o prawie do odstąpienia od umowy, prawo to wygasa dopiero po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu na odstąpienie (czyli 14 dni + 12 miesięcy). Jeśli zatem umowa nie zawierała pouczenia o odstąpieniu od umowy, nadal uprawniona jest Pani od niej odstąpić.

 

Mogłaby Pani rozważyć również złożenie przedsiębiorcy oświadczenia o uchyleniu się od skutków prawnych umowy, gdyż zawarła ją Pani pod wpływem błędu wywołanego przez tego przedsiębiorcę (jego przedstawiciela). Był to błąd istotny, ponieważ gdyby Pani wiedziała, że cena podarunku wynosić będzie 2300 zł, to nie zawarłaby Pani tej umowy. W takiej sytuacji można uchylić się od skutków prawnych oświadczenia woli o zawarciu umowy, poprzez złożenie drugiej stronie oświadczenia na piśmie – w terminie roku od dnia wykrycia błędu. Po złożeniu takiego oświadczenia powinna Pani zwrócić przedsiębiorcy otrzymany sprzęt, natomiast przedsiębiorca powinien Pani zwrócić zapłacone przez Panią pieniądze. Rozwiązanie to jest jednak obciążone ryzykiem utraty przez Panią zarówno sprzętu i pieniędzy. W momencie bowiem, gdy w związku ze złożeniem oświadczenia o uchyleniu się od skutków prawnych odeśle Pani zakupiony wcześniej sprzęt, do czasu otrzymania od przedsiębiorcy zwrotu wpłaconych przez Panią pieniędzy nie będzie Pani w posiadaniu ani pieniędzy, ani zakupionego sprzętu.


Interesuje Cię ten temat i chcesz wiedzieć więcej? – kliknij tutaj i zapytaj prawnika >>

Fot. Fotolia

Sprzęt medyczny który miał być prezentem a domaganie się opłaty przez firmę

 

Innym możliwym rozwiązaniem jest nieodstępowanie od umowy, lecz wskazanie przez Panią w piśmie przesyłanym do sprzedawcy, iż wnosi Pani o korektę faktury, bowiem zawiera ona błąd w zakresie ceny produktu, która zgodnie z treścią pisemnej umowy wynosiła 0 zł, a na fakturze podano 2300 zł. W piśmie tym należałoby oczywiście wyjaśnić wszystkie istotne okoliczności sprawy.

 

Jak bowiem rozumiem z treści Pani wyjaśnień, w żadnym miejscu umowy lub w innym dokumencie nie znajduje się postanowienie o nabyciu przez Panią prezentu za 2300 zł. 

 

Ewentualnie mogłaby Pani uchylić się od oświadczenia woli w zakresie samego zakupu poduszki, co powinna Pani wyraźnie wyjaśnić w oświadczeniu o uchyleniu się od skutków prawnych umowy. Z ostrożności proponowałbym jednak jednocześnie od razu tę rzecz poduszkę przedsiębiorcy.

 

Niemniej jednak, biorąc pod uwagę to, z jakiego typu podmiotem ma Pani do czynienia, spodziewać się można, iż podmiot ten skieruje przeciwko Pani sprawę do sądu o zapłatę kwoty 2300 zł. W sytuacji, gdyby w związku z takim wystąpieniem do sądu otrzymała Pani nakaz zapłaty opiewający na kwotę wskazaną na fakturze, powinna Pani niezwłocznie złożyć sprzeciw zgodnie z pouczeniem zawartym  na nakazie zapłaty, aby nie doprowadzić do uprawomocnienia się takiego nakazu.

 

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na ten temat – kliknij tutaj i zapytaj prawnika >>

 

Prezentowana opinia prawnika nie zawiera odpowiedzi na dodatkowe pytania klienta i dlatego może nie wyczerpywać w pełni omawianego zagadnienia. Często dopiero dzięki dodatkowym pytaniom i odpowiedziom można uzyskać kompletną poradę prawną. Podkreślamy, że w naszym serwisie można zadawać dodatkowe pytania bez ograniczeń czasowych i ilościowych.

wersja do druku drukuj

Komentarze (0):

Uwaga!
Szanowni Państwo!
Nasi prawnicy nie odpowiadają na pytania zadawane w formie komentarza pod tekstem. Jeśli chcą Państwo powierzyć swój problem naszym prawnikom, prosimy kliknąć tutaj >>

  • I - IX =

Indywidualne Porady Prawne

Masz podobny problem?
Opisz nam go i zadaj pytania.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

»Podobne materiały

Wprowadzenie w błąd przez dewelopera

Kupiliśmy mieszkanie od dewelopera, za miesiąc mamy podpisać akt notarialny. Zgodnie z ofertą sprzedającego jedno z mieszkań na naszym piętrze miało tylko mały balkonik. Niedawno jednak jego balustrady zostały usunięte, a przyszli sąsiedzi zyskali dostęp do tarasu, który przylega do naszego mieszkania. Sprawę zgłosiłem do dewelopera, a kierownik budowy był zdziwiony sytuacją. Deweloper udaje, że nic się nie stało, a ja jestem zawiedziony. Co możemy zrobić?

Uszkodzenie przesyłki – reklamacja

Za pośrednictwem firmy X zleciłem odbiór przesyłki. Firma odbierająca przesyłkę to firma Y (znana firma kurierska). Przesyłka, którą ubezpieczyłem na kwotę kilku tysięcy złotych, nie została oklejona odpowiednimi znaczkami (typu „uwaga szkło”), jak prosiłem w zleceniu. Po otworzeniu opakowania zauważyłem, że uszkodzono przesyłkę, tj. monitor. Spisano wszystkie protokoły i reklamacja do firmy X została wysłana. Następnie firma X przekazała reklamację do firmy Y. Przez parę miesięcy kazano mi dostarczać różne dokumenty. Zadzwoniłem, aby wyjaśnić sprawę. Wtedy dowiedziałem się, że potrzebna jest faktura lub paragon, aby potwierdzić wartość przedmiotu. Nie mam żadnego z tych dokumentów – monitor ma już trzy lata. Oddałem więc monitor do serwisu, który wycenił jego wartość. Początkowo nie było z tym problemu, ale teraz znowu domagają się faktury albo paragonu. W innym przypadku reklamacja nie zostanie uznana. Przeczytałem regulamin firmy i nie zauważyłem, aby ww. dokumenty były niezbędne do reklamacji. Chyba firma kurierska ma nadzieję, że zrezygnuję z dalszej walki. Co mam zrobić? Jak się odwołać? Kto powinien udowodnić, że przesyłka została zniszczona w trakcie transportu? Jeżeli jednak reklamacja zostanie uznana, to ile czasu będzie miał ubezpieczyciel firmy na wypłatę odszkodowania?

Wady samochodu

Półtora roku temu kupiłam w salonie nowy samochód. Niedawno zastanawiałam się nad jego sprzedażą, więc poprosiłam o wycenę komis. Okazało się, że warstwa lakieru jest zbyt gruba. Potwierdziła to też ekspertyza w salonie. To obniża jego cenę o ok. 20%. Czy mogę takie wady samochodu jakoś zareklamować? Co robić?

 

Porad przez Internet udzielają
prawnicy z dużym doświadczeniem:
Prawnicy

Zapytaj prawnika

Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje!
Wycenę wyślemy do 1 godziny
wizytówka Szukamy ambitnego prawnika »