.
Mamy 11 988 opinii naszych Klientów
Zadaj pytanie » Zadaj pytanie »

Indywidualne Porady Prawne

Masz podobny problem?
Opisz nam go i zadaj pytania.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

Likwidacja stanowiska zastępcy inspektora sanitarnego

Autor: Adam Dąbrowski • Opublikowane: 22.10.2019

Jestem zastępcą państwowego powiatowego inspektora sanitarnego (PPIS) i jednocześnie zastępcą dyrektora powiatowej Stacji sanitarno-epidemiologicznej. PPIS i jego zastępcę powołuje i odwołuje starosta na wniosek wojewódzkiego inspektora sanitarnego. Czy dyrektor (PPIS) może zlikwidować stanowisko zastępcy, zmieniając regulamin organizacyjny?


Masz podobny problem? Kliknij tutaj i zadaj pytanie.

Likwidacja stanowiska zastępcy inspektora sanitarnego

Fot. Fotolia

Zapewne wie Pan, że:

 

  • Powiatowy inspektor sanitarny wykonuje zadania przy pomocy podległej mu stacji sanitarno-epidemiologicznej.
  • Stacja taka działa na mocy statutu.
  • Państwowy powiatowy inspektor sanitarny kierują działalnością powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej i jest także jej dyrektorem.
  • Ustawa nie wspomina o zastępcy państwowego powiatowego inspektora sanitarnego (zastępcy dyrektora powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej).

 

Z reguły statut wskazuje komórki organizacyjne stacji, a w zakresie szczegółowej organizacji odsyła do regulaminu organizacyjnego. Regulamin organizacyjny ustalany jest przez dyrektora stacji. Dyrektor stacji wykonuje funkcje pracodawcy dla podległych sobie pracowników.

 

Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie kwalifikacji wymaganych na poszczególne stanowiska pracy w stacji sanitarno-epidemiologicznej wspomina o zastępcy państwowego powiatowego inspektora sanitarnego (zastępcy dyrektora powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej).

 

Spotyka się w statuach zapisy o tym, że: „Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny (…) wykonuje swoje zadania przy pomocy Zastępcy Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz Powiatowej Stacji. Zastępca Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego wykonuje zadania w zakresie określonym przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego”.

 

Dyrektor stacji ustala regulamin. W tym zakresie powinien kierować się ogólnie obowiązującymi przepisami, w tym nadanym stacji statutem.

 

O ile według statutu w danej stacji jest stanowisko zastępcy, to nie może samodzielnie poprzez zmianę tylko regulaminu organizacyjnego wyeliminować tego stanowiska ze schematu organizacyjnego. Wymagałoby to najpierw zmiany samego statutu, a tego dokonuje już ktoś inny.

 

Jeżeli zaś statut nie ustanawia istnienia zastępcy, to decyzja w tym zakresie należy do dyrektora stacji (powiatowego inspektora sanitarnego). To zaś powoduje, że decyzja o istnieniu lub nieistnieniu stanowiska zastępcy powiatowego inspektora sanitarnego (a jednocześnie zastępcy dyrektora stacji) decyduje dyrektor stacji. W takim przypadku, zmieniając regulamin organizacyjny, jest on władny do zlikwidowania stanowiska zastępcy.

 

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na ten temat – kliknij tutaj i zapytaj prawnika >>

 

Komentarze (0):

Uwaga!
Szanowni Państwo!
Nasi prawnicy nie odpowiadają na pytania zadawane w formie komentarza pod tekstem. Jeśli chcą Państwo powierzyć swój problem naszym prawnikom, prosimy kliknąć tutaj >>

  • IV - 5 =
.
Porad przez Internet udzielają
prawnicy z dużym doświadczeniem:
Prawnicy

Zapytaj prawnika

Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje!
Wycenę wyślemy do 1 godziny
Szukamy ambitnego prawnika »

porady spadkowe spadek.info

porady budowlane prawo-budowlane.info

porady prawnika odpowiedziprawne.pl

ozdobne poduszki Hampton