Mamy 10 755 opinii naszych Klientów
Zadaj pytanie » Zadaj pytanie »

Indywidualne Porady Prawne

Masz podobny problem?
Opisz nam go i zadaj pytania.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

Likwidacja stanowiska zastępcy inspektora sanitarnego

Autor: Adam Dąbrowski • Opublikowane: 22.10.2019

Jestem zastępcą państwowego powiatowego inspektora sanitarnego (PPIS) i jednocześnie zastępcą dyrektora powiatowej Stacji sanitarno-epidemiologicznej. PPIS i jego zastępcę powołuje i odwołuje starosta na wniosek wojewódzkiego inspektora sanitarnego. Czy dyrektor (PPIS) może zlikwidować stanowisko zastępcy, zmieniając regulamin organizacyjny?


Masz podobny problem? Kliknij tutaj i zadaj pytanie.

Fot. Fotolia

Likwidacja stanowiska zastępcy inspektora sanitarnego

Adam Dąbrowski

»Wybrane opinie klientów

Rewelacja!!! Wszystko bardzo klarownie wytłumaczone. Korzystałem z usług nie jednego prawnika, ale tak przygotowane pismo i objaśnienia jakie otrzymałem wprawiło mnie w zdumienie. Wszystko na najwyższym poziomie!!! Polecam serdecznie i dziękuję całemu zespołowi ePorady24, a w szczególności Panu Karolowi Jokielowi.
Zbyszek
Żadna opinia nie wyrazi mojej wdzięczności dla zespołu ePorady. Moja sprawa wydawała mi się tak skomplikowana, że nie do rozwiązania. Nie wiedziałem, od której strony ją zacząć. Szperając w internecie, natrafiłem na ePorady i okazało się, że moją sprawę można zacząć od strony, której absolutnie bym się nie spodziewał.
Jestem bardzo zadowolony z obrotu sprawy, która mnie dotyczy. Z tak znikomych danych, które przekazałem, otrzymałem pismo tak profesjonalnie napisane, jakby zespół ePorady był moim bardzo dobrym znajomym i znał mój problem tak dobrze jak ja. Dziękuję bardzo i będę polecał wszystkim korzystanie z waszych usług.
Henryk
Bardzo, bardzo dziękuję!!! W ciągu dwóch dni otrzymałam więcej wiadomości na temat mojej sprawy niż w ciągu 2 miesięcy od dwóch adwokatów!!!! Do tej pory dowiadywałam się tylko, jakie prawa ma osoba, która naraziła mnie na ogromne szkody, i jakie konsekwencje grożą mi, jeżeli nie będę respektować tych praw. Nawet odpowiedź na dodatkowe pytanie nastąpiła szybciej i była bardziej wyczerpująca niż trwająca od tygodnia dyskusja na ten temat z moim pełnomocnikiem (teraz byłym). O kosztach nie mówiąc. BARDZO POLECAM!!!
Małgorzata
Widziałem już wiele pozwów, ale sporządzony przez prawnika z eporady24.pl jest prawdziwym majstersztykiem i wyrazem profesjonalizmu. Jasno, konkretnie, przy minimum słów, maksimum treści. Do tego relacja jakości do ceny również znajduje swoje uzasadnienie. Z pełnym przekonaniem wygranej sprawy zanoszę pozew do sądu. Nikomu nie należy życzyć sądowych spraw, ale gdyby zaszła potrzeba, z pełnym przekonaniem mogę polecić eporady24.pl.
Jacek
Powiem tak: cuda załatwiane są od ręki! Na sprawie w sądzie sędzina była zaskoczona tak profesjonalnym i rzeczowym przygotowaniem, a wszystko dzięki ePorady24! Zakończyłem sprawę i wygrałem!!!! Polecam ten serwis i serdecznie dziękuję. Tak sprawnej obsługi mógłby pozazdrościć każdy inny serwis! Prawnicy są na najwyższym poziomie!!! Polecam z całego serca!!!
Zbyszek

Zapewne wie Pan, że:

 

  • Powiatowy inspektor sanitarny wykonuje zadania przy pomocy podległej mu stacji sanitarno-epidemiologicznej.
  • Stacja taka działa na mocy statutu.
  • Państwowy powiatowy inspektor sanitarny kierują działalnością powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej i jest także jej dyrektorem.
  • Ustawa nie wspomina o zastępcy państwowego powiatowego inspektora sanitarnego (zastępcy dyrektora powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej).

 

Z reguły statut wskazuje komórki organizacyjne stacji, a w zakresie szczegółowej organizacji odsyła do regulaminu organizacyjnego. Regulamin organizacyjny ustalany jest przez dyrektora stacji. Dyrektor stacji wykonuje funkcje pracodawcy dla podległych sobie pracowników.

 

Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie kwalifikacji wymaganych na poszczególne stanowiska pracy w stacji sanitarno-epidemiologicznej wspomina o zastępcy państwowego powiatowego inspektora sanitarnego (zastępcy dyrektora powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej).

 

Spotyka się w statuach zapisy o tym, że: „Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny (…) wykonuje swoje zadania przy pomocy Zastępcy Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz Powiatowej Stacji. Zastępca Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego wykonuje zadania w zakresie określonym przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego”.

 

Dyrektor stacji ustala regulamin. W tym zakresie powinien kierować się ogólnie obowiązującymi przepisami, w tym nadanym stacji statutem.

 

O ile według statutu w danej stacji jest stanowisko zastępcy, to nie może samodzielnie poprzez zmianę tylko regulaminu organizacyjnego wyeliminować tego stanowiska ze schematu organizacyjnego. Wymagałoby to najpierw zmiany samego statutu, a tego dokonuje już ktoś inny.

 

Jeżeli zaś statut nie ustanawia istnienia zastępcy, to decyzja w tym zakresie należy do dyrektora stacji (powiatowego inspektora sanitarnego). To zaś powoduje, że decyzja o istnieniu lub nieistnieniu stanowiska zastępcy powiatowego inspektora sanitarnego (a jednocześnie zastępcy dyrektora stacji) decyduje dyrektor stacji. W takim przypadku, zmieniając regulamin organizacyjny, jest on władny do zlikwidowania stanowiska zastępcy.

 

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na ten temat – kliknij tutaj i zapytaj prawnika >>

 

wersja do druku drukuj

Komentarze (0):

Uwaga!
Szanowni Państwo!
Nasi prawnicy nie odpowiadają na pytania zadawane w formie komentarza pod tekstem. Jeśli chcą Państwo powierzyć swój problem naszym prawnikom, prosimy kliknąć tutaj >>

  • zero + 3 =

»Podobne materiały

Zanieczyszczanie ściekami prywatnej posesji – odszkodowanie i rekultywacja

Na teren mojej działki wylewają się ścieki odprowadzane z pobliskiej szkoły przemysłowej. Zgłosiłem problem dyrektorowi szkoły, ale zabezpieczenie rzeki (do której odpady są wlewane) zerwało się już miesiąc po jego wykonaniu. Wiem, że szkoła nie ma zezwolenia wodnoprawnego na spust

Pozwolenie na sprzedaż alkoholu w budynku wielorodzinnym

Wynajmuję lokal handlowy w budynku wielorodzinnym (połączone dwa bloki). W budynku znajdują się dwie oddzielne klatki, spółdzielnia wymaga zgody wszystkich mieszkańców, by wydać pozwolenie na sprzedaż alkoholu. Bardzo mi na nim zależy, jak mogę je osiągnąć w tej sytuacji?

Poprawka w zaakceptowanym akcie notarialnym

Otrzymałem rok temu od rodziców w formie darowizny dom i działkę. W zaakceptowanym akcie notarialnym występuje jednak przypadkowy błąd (tzw. literówka) przy określeniu metrażu nieruchomości. Czy można dokonać zmian w istniejącym akcie notarialnym? Czy dokument może być uznany za niew
Porad przez Internet udzielają
prawnicy z dużym doświadczeniem:
Prawnicy

Zapytaj prawnika

Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje!
Wycenę wyślemy do 1 godziny
wizytówka Szukamy ambitnego prawnika »