.
Mamy 12 627 opinii naszych Klientów
Zadaj pytanie » Zadaj pytanie »

Indywidualne Porady Prawne

Masz podobny problem?
Opisz nam go i zadaj pytania.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

Kradzież telefonu i laptopa w hotelu w Anglii

Autor: Katarzyna Brzezińska • Opublikowane: 07.10.2011

W hotelu w Londynie ukradziono mi w zeszłym tygodniu nowy telefon i laptopa. Policja nie stwierdziła włamania do pokoju, prawdopodobnie kradzieży dokonała pokojówka. Czy hotel odpowiada za mienie i mogę się domagać odszkodowania?

 


Masz podobny problem? Kliknij tutaj i zadaj pytanie.

Zgodnie z The Hotel Proprietors’ Act 1956 hotele są odpowiedzialne za ochronę własności rzeczy gości hotelu. Jeżeli nastąpiła strata lub szkoda poprzez zaniedbanie (negligance) ze strony hotelu, można pociągnąć hotel do odpowiedzialności. Hotel może jednak uniknąć takiej odpowiedzialności, jeżeli udowodni, że strata lub uszkodzenie nastąpiły przez zaniedbanie ze strony gościa hotelowego (np. pozostawienie otwartych drzwi lub okna).

 

Zgodnie z ustawą z 1956 r. właściciel hotelu może w pewnych okolicznościach być zobowiązany do naprawienia strat wynikłych z uszkodzenia własności, mimo że nie wynikły one z winy właściciela lub personelu hotelu (jednak głównie dotyczy to przypadku, gdy pracownik zniszczy przez przypadek rzecz pozostawioną w pokoju, poplami ubranie gościa, zniszczy w trakcie prasowania, stłucze okulary gościa etc.).

 

Odpowiedzialność ta jednak obejmuje tylko gości, którzy już rozpoczęli nocleg w hotelu.

 

Odpowiedzialność jest ograniczona do 50 £ za każdą rzecz utraconą, a w sumie do 100 £ na jednego gościa, z wyjątkiem rzeczy, które zostały pozostawione w depozycie lub przechowywane przez hotel (wtedy odpowiedzialność jest nieograniczona).

 

Poza tym odpowiedzialność nie rozciąga się na kradzież samochodu lub innego pojazdu pozostawionego pod hotelem.

 

Podsumowując, jeżeli hotel udowodni, że utrata czy zniszczenie nastąpiły przez zaniedbanie gościa, hotel nie poniesie odpowiedzialności za stratę.

 

W powyższym przypadku stwierdza Pan, że kradzieży dokonała pokojówka. Prawdopodobnie zatem hotel nie poniesie żadnej odpowiedzialności za kradzież, o ile nie posiadał informacji z angielskiego rejestru sądowego o podobnej wcześniejszej sprawie dotyczącej pracownicy, choć i to nie zawsze daje gwarancję.

 

Najprościej byłoby więc oskarżyć pracownicę o kradzież, jednak musi mieć Pan podstawy do przypuszczeń, że to właśnie ta osoba dokonała zarzucanego czynu.

 

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na ten temat – kliknij tutaj i zapytaj prawnika >>

 

Komentarze (0):

Uwaga!
Szanowni Państwo!
Nasi prawnicy nie odpowiadają na pytania zadawane w formie komentarza pod tekstem. Jeśli chcą Państwo powierzyć swój problem naszym prawnikom, prosimy kliknąć tutaj >>

  • 0 plus IX =
.
Porad przez Internet udzielają
prawnicy z dużym doświadczeniem:
Prawnicy

Zapytaj prawnika

Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje!
Wycenę wyślemy do 1 godziny
Szukamy ambitnego prawnika »