Mamy 11 050 opinii naszych Klientów
Zadaj pytanie » Zadaj pytanie »

Indywidualne Porady Prawne

Masz podobny problem?
Opisz nam go i zadaj pytania.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

Działalność związana z administrowaniem mieszkań

Autor: Katarzyna Siwiec • Opublikowane: 10.01.2019

Chciałbym zacząć świadczyć usługi związane z administracją mieszkań jako osoba prywatna. Administracja polegała by na tym, że podpisuję umowę z osoba zainteresowaną moją usługą, następnie znajduję najemcę mieszkania. Po podpisaniu z nim umowy na zasadach najmu okazjonalnego pilnuję, żeby najemca w odpowiednim czasie płacił odstępne oraz rachunki. Za swoje usługi chciałbym pobierać albo miesięczne wynagrodzenie lub procent od kwoty wynajmu miesięcznego. Czy muszę zadbać o inne dokumenty przy świadczeniu takich usług?


Masz podobny problem? Kliknij tutaj i zadaj pytanie.

Działalność związana z administrowaniem mieszkań

Fot. Fotolia

Jeżeli chodzi o dokumenty, które na pewno Panu będą potrzebne, to protokół wydania lokalu, w którym będzie stwierdzany stan techniczny, wskazania liczników, wyposażanie itd. oraz analogicznie protokół zdawczo – odbiorczy dokumentujący stan w jakim znajduje się lokal w chwili zakończenia najmu.

 

Może niekoniecznie w każdym przypadku ale potrzebny może się też okazać aneks do umowy – jeżeli coś w trakcie np. czynsz będzie zmieniane.

 

Jeżeli to Pan będzie zawierał np. w imieniu wynajmującego umowy najmu, konieczne będzie stosowne do tego pełnomocnictwo.

 

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na ten temat – kliknij tutaj i zapytaj prawnika >>

 

wersja do druku drukuj

Komentarze (0):

Uwaga!
Szanowni Państwo!
Nasi prawnicy nie odpowiadają na pytania zadawane w formie komentarza pod tekstem. Jeśli chcą Państwo powierzyć swój problem naszym prawnikom, prosimy kliknąć tutaj >>

  • dziesięć - pięć =

»Podobne materiały

Zespół muzyczny – jaką formę działalności wybrać, aby go założyć

Zastanawiam się nad założeniem zespołu muzycznego grającego na weselach. W jakiej formie najlepiej zalegalizować taką działalność? Z jakimi to się wiąże kosztami? Jakie umowy zawierałbym z klientami i na jakich zasadach?

 

Dodanie PKD

Prowadzę jednoosobową działalność. Dostałem ofertę na świadczenie usług kompleksowej obsługi systemu naśnieżania, który już jest zakupiony przez zleceniodawcę. Wiem, że wiąże się to z dodaniem PKD – jaki kod będzie właściwy? Jakim podatkiem należy opodatkować taką usługę?

 

Porad przez Internet udzielają
prawnicy z dużym doświadczeniem:
Prawnicy

Zapytaj prawnika

Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje!
Wycenę wyślemy do 1 godziny
wizytówka Szukamy ambitnego prawnika »