.
Mamy 12 503 opinii naszych Klientów
Zadaj pytanie » Zadaj pytanie »

Indywidualne Porady Prawne

Masz podobny problem?
Opisz nam go i zadaj pytania.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

Brak informacji o terminie odstąpienia od umowy

Autor: Eliza Rumowska • Opublikowane: 19.09.2014

Kilka dni temu podczas rozmowy telefonicznej z jakimś przedstawicielem handlowym dostałam propozycję wykonania tekstów reklamowych. Byłam przekonana, że rozmawiam z pracownikiem firmy, z której usług już korzystałam. Zgodziłam się więc na część oferty. Po otrzymaniu FV proforma okazało się, że to zupełnie inna firma. Złożyłam telefoniczną rezygnację, potem także pisemną. Zostałam jednak poinformowana, że na odstąpienie od umowy miałam trzy dni (nie wiedziałam tego wcześniej). Minęły cztery. Co mam teraz zrobić?


Masz podobny problem? Kliknij tutaj i zadaj pytanie.

Z otrzymanego opisu sprawy wynika, iż nie otrzymała Pani informacji o terminie odstąpienia od umowy – chyba że było inaczej, np. konsultant poinformował o tym, a rozmowa była rejestrowana – wówczas nie warto się na to powoływać. Gdyby jednak powyższy powód nie wchodził w grę, to należy powołać się na złożenie oświadczenia woli pod wpływem błędu. Takie oświadczenie jest nieważne.

 

Tak było w istocie – była Pani przekonana, że to inny kontrahent, z którym Pani współpracuje, zakupując jego usługi. Oprócz rozmowy telefonicznej nie otrzymała Pani innego potwierdzenia zawarcia umowy – nie mogła więc Pani zweryfikować błędu aż do chwili otrzymania FV proforma. Proszę więc wysłać do tej firmy dodatkowe wyjaśnienia dotyczące rezygnacji z usług i uzasadniające odmowę ich opłacenia.

 

W ostateczności firma może zażądać jakiejś kwoty z tytułu poniesionych wydatków na rozpoczęcie obsługi Pani firmy, ale rezygnacja powoduje brak dalszej obsługi. Dodatkowo proszę się powołać na brak potwierdzenia pisemnie warunków zawartej umowy, co uniemożliwiło złożenia oświadczenia o odstąpieniu w terminie. Jednak powinna Pani podkreślić, iż powodem rezygnacji jest błąd co do kontrahenta, bowiem była Pani przekonana, że kupuje usługę w innej, a nie w tej firmie. Nieopłaconą FV proszę zwrócić, pozostawiając sobie jej kopię.

 

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na ten temat – kliknij tutaj i zapytaj prawnika >>

 

Komentarze (0):

Uwaga!
Szanowni Państwo!
Nasi prawnicy nie odpowiadają na pytania zadawane w formie komentarza pod tekstem. Jeśli chcą Państwo powierzyć swój problem naszym prawnikom, prosimy kliknąć tutaj >>

  • jeden plus dziesięć =
.
Porad przez Internet udzielają
prawnicy z dużym doświadczeniem:
Prawnicy

Zapytaj prawnika

Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje!
Wycenę wyślemy do 1 godziny
Szukamy ambitnego prawnika »