Mamy 11 279 opinii naszych Klientów
Zadaj pytanie » Zadaj pytanie »

Indywidualne Porady Prawne

Masz podobny problem?
Opisz nam go i zadaj pytania.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

Alergia klientki salonu kosmetycznego

Autor: Katarzyna Siwiec • Opublikowane: 22.03.2017

Pracuję w zakładzie kosmetycznym i w sobotę przyszła do mnie klientka na regulację brwi. Poinformowała mnie, że jest uczulona na hennę. Rutynowo tak jak wszystkim nałożyłam hennę na brwi i zrobiłam regulację. Podczas nakładania henny klientka nie zgłaszała żadnych sprzeciwów. Podziękowała, zapłaciła i poszła. Dzisiaj przyszła mama tej klientki i zgłosiła do mojej szefowej skargę, że córce wyszło uczulenie i spuchła. Nie wiem, co mam jutro jej odpowiedzieć, ponieważ jutro ma ponownie przyjść. Bardzo proszę o pomoc. Czy można coś zrobić w tej sprawie?


Masz podobny problem? Kliknij tutaj i zadaj pytanie.

Na tym etapie sprawy, gdy są to po prostu pretensje, które nie mają charakteru prawnego typu wytoczone powództwa, ja mogę doradzić tylko tyle, aby Pani przeprosiła, wytłumaczyła, że się Panie nie zrozumiały podczas zabiegu z klientką, że jest Pani przykro i oczywiście więcej się to nie powtórzy, co powinno chyba sprawę załagodzić.

 

Póki co pomoc prawnika nie jest Pani potrzebna, bo mama klientki nie kieruje żadnych roszczeń, jak rozumiem.

 

Jeśli natomiast jakieś roszczenia by kierowała, to musiałyby to być roszczenia odszkodowawcze, ale wówczas musiałaby wykazać szkodę, samo napuchnięcie jednodniowe to chyba trochę zbyt mało, aby uznać, że wystąpiła szkoda, którą należy naprawić poprzez zapłatę odszkodowania.

 

Ja tylko wyjaśnię tak ogólnie, że zgodnie z treścią art. 444 § 1 Kodeksu cywilnego w razie uszkodzenia ciała lub wywołania rozstroju zdrowia naprawienie szkody obejmuje wszelkie wynikłe z tego powodu koszty. Na żądanie poszkodowanego zobowiązany do naprawienia szkody powinien wyłożyć z góry sumę potrzebną na koszty leczenia, a jeżeli poszkodowany stał się inwalidą, także sumę potrzebną na koszty przygotowania do innego zawodu”.

 

Aczkolwiek uszkodzenie ciała to w mojej ocenie dużo więcej niż opuchlizna, więc nie sądzę, aby klientka zgłaszała jakiekolwiek dalsze roszczenia, a jedynie chce chyba po prostu naskarżyć.

 

Dlatego też w obecnej sytuacji poleciałabym przeprosić, ewentualnie zaproponować jakiś zabieg gratis w ramach rekompensaty i myślę, że ta sytuacja powinna się w ten sposób rozładować.

 

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na ten temat – kliknij tutaj i zapytaj prawnika >>

 

Komentarze (0):

Uwaga!
Szanowni Państwo!
Nasi prawnicy nie odpowiadają na pytania zadawane w formie komentarza pod tekstem. Jeśli chcą Państwo powierzyć swój problem naszym prawnikom, prosimy kliknąć tutaj >>

  • dziewięć + 4 =

»Podobne materiały

Wypadek na dworcu PKP a szansa na otrzymanie odszkodowania

Zimą tego roku moja mama poślizgnęła się na oblodzonej posadzce w poczekalni dworca PKP. Rodzice wracali z podróży, zadecydowali więc, że do lekarza udadzą się w rodzinnym mieście, ale na miejscu sporządzili pismo z opisem zdarzenia, podpisane przez dyżurnego ruchu. Lekarz stwierdził złamanie, zało

 

Dziecko pogryzione przez psa sąsiada

Nasze dziecko kilka tygodni temu pogryzł pies sąsiada. Zdarzenie zgłosiliśmy na policję. Zwierzę często ucieka z posesji i stanowi zagrożenie. Mąż schwytał psa i zawiózł go na obserwację weterynaryjną. Właściciel okazał książeczkę zdrowia psa z wpisami o aktualnych szczepieniach. Sąsiad nie chce zgo

 

Roszczenie ubezpieczyciela za spowodowanie kolizji

Syn został uznany winnym spowodowania kolizji (jechał rowerem). Ubezpieczyciel żąda od syna (studenta bez dochodów) spłaty należności regresowej. Kwota 12 800 zł została wypłacona kierującemu autem. Czy jest jakaś możliwość obniżenia kwoty? Czekam na kosztorys od ubezpieczyciela i potwierdzenia wypł

 

Porad przez Internet udzielają
prawnicy z dużym doświadczeniem:
Prawnicy

Zapytaj prawnika

Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje!
Wycenę wyślemy do 1 godziny
wizytówka Szukamy ambitnego prawnika »