Mamy 7124 opinii naszych Klientów
Zadaj pytanie » Zadaj pytanie »

Indywidualne Porady Prawne specjalistów

Wpisz tutaj swoje pytanie, aby trafiło do naszego prawnika specjalisty.

Zwrot pieniędzy przez sklep internetowy za niedostarczony towar

Autor: Anna Sufin • Opublikowane: 06.08.2017

Sprawa dotyczy zwrotu pieniędzy przez sklep internetowy za niedostarczony towar. Zamówiłam w sklepie internetowym ekskluzywny barek. Zapłaciłam przelewem całą kwotę. Gdy po dwóch dniach nie otrzymałam potwierdzenia zakupu, zadzwoniłam do sklepu i okazało się, że barku już nie ma. Poinformowano mnie, że pieniądze zwrócą na konto. Mebel zamówiłam 2 tygodnie temu i jak dotąd zwrotu pieniędzy nie otrzymałam. Dzwoniłam ponownie już dwa razy. Przelew na moje konto miał być ostatecznie wykonany 2 dni temu i dalej nic. Nie wiem, co mam teraz zrobić, by odzyskać pieniądze. Proszę o wskazówki!

Eliza Rumowska

Oczywiście może Pani dochodzić zwrotu zapłaconej kwoty (a mogłaby Pani także dochodzić odszkodowania, gdyby poniosła szkodę przez to, że zamówienie nie zostało zrealizowane, art. 471 Kodeksu cywilnego) – druga strona nie zrealizowała bowiem świadczenia ekwiwalentnego, ponadto można stwierdzić, że za Pani zgodą strony rozwiązały umowę, a wpłacona kwota stała się tym samym nienależna (por. art. 410 K.c.). W przypadku gdyby druga strona nie zwróciła wpłaconych pieniędzy, mogłaby Pani z powodzeniem dochodzić zapłaty na drodze sądowej.

 

Aktualnie, aby nie angażować środków i czasu, należy spróbować załatwić sprawę polubownie. Ustnie już wezwała Pani drugą stronę do zwrotu kwoty, ustalono termin tego zwrotu, który jednak nie nastąpił. Aby sformalizować żądanie, powinna Pani wysłać teraz pismo do drugiej strony zatytułowane „wezwanie do zapłaty”, w którym wskaże Pani, że w związku z niezrealizowaniem złożonego zamówienia i brakiem możliwości zadośćuczynienia Pani zamówieniu, a także mimo poprzedniego wezwania i dalszego braku zwrotu zapłaty, wzywa Pani drugą stronę ostatecznie do zapłaty kwoty (…) w terminie (…) dni od doręczenia niniejszego wezwania na rachunek bankowy (…). W przypadku braku wpływu powyższej kwoty, wystąpi Pani na drogę postępowania sądowego, co narazi drugą stronę na dodatkowe koszty, w tym koszty zastępstwa procesowego i koszty egzekucji.

 

Gdyby w tym terminie kwota nadal nie została wpłacona, proponuję rozważenie drogi sądowej. Warto w tym celu dowiedzieć się, czy firma jest wypłacalna i mogłaby Pani z niej ściągnąć należność – w przeciwnym razie postępowanie spowodowałoby tylko jeszcze większe koszty. Gdyby jednak firma nie była wypłacalna, a sprzedawała rzeczy, których nie ma, trzeba by rozważać jej postępowanie w kategoriach oszustwa (art. 286 K.k.) i zgłosić takie postępowanie na policję, tj. złożyć zawiadomienie o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa.

 

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na ten temat – kliknij tutaj i zapytaj prawnika >>

 

Prezentowana opinia prawnika nie zawiera odpowiedzi na dodatkowe pytania klienta i dlatego może nie wyczerpywać w pełni omawianego zagadnienia. Często dopiero dzięki dodatkowym pytaniom i odpowiedziom można uzyskać kompletną poradę prawną. Podkreślamy, że w naszym serwisie można zadawać dodatkowe pytania bez ograniczeń czasowych i ilościowych.

Komentarze (0):

Uwaga!
Szanowni Państwo!
Nasi prawnicy nie odpowiadają na pytania zadawane w formie komentarza pod tekstem. Jeśli chcą Państwo powierzyć swój problem naszym prawnikom, prosimy kliknąć tutaj >>

  • I minus V =

Indywidualne Porady Prawne specjalistów

Wpisz tutaj swoje pytanie, aby trafiło do naszego prawnika specjalisty.

»Podobne materiały

Hotelarz i jego odpowiedzialność za skradzione rzeczy gości

Od paru lat wraz z mężem prowadzę hotel. Kilka dni temu nasi goście stwierdzili, że ich okradziono. Zginęła torba z pewnymi rzeczami – wartość 500 zł. Chciałam wezwać policję, lecz owi goście się nie zgodzili. Jak się okazało, klucz z recepcji wzięła osoba, która podała dane moich gości (na nagraniu z monitoringu widać twarz złodzieja). Moim zdaniem całe to zdarzenie było ukartowane, tymczasem goście domagają się odszkodowania. Co mówi prawo na temat odpowiedzialności hotelarza za skradzione rzeczy gości? Co mogę zrobić w takiej sytuacji?

Ubezpieczenie OC w 2 firmach

Nowy właściciel samochodu zawarł umowę z nowym ubezpieczycielem. Dzień po kupnie pojazdu wysłano (listem priorytetowym, ale bez potwierdzenia odbioru) poprzedniemu ubezpieczycielowi wypowiedzenie ubezpieczenia OC. Jednak firma twierdzi, że nie otrzymała wypowiedzenia w odpowiednim czasie i formie i żąda zapłacenia ubezpieczenia. 1) Czy trzeba wysyłać takie wypowiedzenia listem poleconym? 2) Co należy zrobić, aby uwolnić się od żądań poprzedniego ubezpieczyciela? A może ma on rację i musimy zapłacić zdublowane ubezpieczenie?

Pozew do sądu dotyczący próby wyłudzenia

Operator telewizji satelitarnej próbował ode mnie wyłudzić karę umowną za rozwiązanie umowy. Mam jednak wszelkie dowody, że umowa rozwiązała się po prostu z upływem czasu, wszystkie opłaty abonamentowe wpłacałam w terminie. Nagabywano (pojawiały się też groźby) mnie wiele miesięcy, straciłam wiele pieniędzy i zdrowia. Czy mogę wnieść pozew do sądu przeciw tej firmie i żądać zadośćuczynienia?

 

wizytówka Szukamy prawników »