Mamy 6970 opinii naszych Klientów
Zadaj pytanie »  Zadaj pytanie »

Indywidualne Porady Prawne specjalistów

Wpisz tutaj swoje pytanie, aby trafiło do naszego prawnika specjalisty.

Ochrona konsumenta

»Pytania i odpowiedzi

Ilość: 150 | Wyświetlono: 1-10

Opublikowane: 26.06.2017

Aktualizacja starych map GPS na koszt sprzedawcy samochodu

Zakupiłem na firmę (działalność gospodarcza) samochód osobowy pochodzący z listopada 2015 roku. Auto posiada wbudowaną nawigację GPS, za ...
Opublikowane: 09.06.2017

Towar uszkodzony, protokół szkody z opóźnieniem

Trzy tygodnie temu dostarczono mi zakupioną lodówkę i od razu stwierdziłem, że jest uszkodzona. Niestety kurier nie miał przy sobie ...
Opublikowane: 31.05.2017

Odzyskanie zaliczki za niewykonaną usługę montażu okien

Przed dwoma miesiącami zawarłem umowę z przedsiębiorcą (jednoosobowa działalność gospodarcza, kilku pracowników) na wykonanie montażu ...
Opublikowane: 29.03.2017

Odpowiedzialność sprzedawcy ładowarki za uszkodzenie smartfona

Sprzedaję ładowarki do telefonów. Tydzień temu sprzedałem ładowarkę do smartfona z wyższej półki. Ładowarka była nowa, ale ...
Opublikowane: 24.03.2017

Zakup Audi z oprogramowaniem fałszującym dane dotyczące emisji spalin

W 2010 r. zakupiliśmy auto marki Audi A3 z silnikiem wysokoprężnym. W bieżącym roku wyszło na jaw, że niektóre samochody z koncernu VW ...
Opublikowane: 12.03.2017

Ponowna reklamacja towaru w sklepie internetowym

Problem dotyczy reklamacji towaru w sklepie internetowym. Klient we wrześniu zamówił u nas urządzenie do akwarium: filtr z pompą. Po kilku ...
Opublikowane: 05.02.2017

Rozwiązanie przez operatora umowy bez powiadomienia

W regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych jest klauzula niedozwolona dotycząca rozwiązania umowy na skutek opóźnienia płatności ...
Opublikowane: 23.12.2016

Przekonanie się o oszustwie komisu

Dwa lata temu kupiłam auto w komisie. Wydawało się, że jest z nim wszystko w porządku, komis zaznaczył, że nie ponosi odpowiedzialności ...
Opublikowane: 01.12.2016

Ukryte wady samochodu - odstąpienie od umowy

Przed czterema dniami mój mąż kupił używany samochód. Okazało się dzisiaj, że wóz jest po wypadku, a może i nawet po dachowaniu. Pod ...
Opublikowane: 16.11.2016

Nieprawidłowy montaż pralki przez pracownika sklepu

Kupiłam pralkę w listopadzie 2014 wraz z opłaconą usługą odblokowania i montażu. Pracownik sklepu odblokował i zamontował pralkę. ...

»Wybrane opinie klientów

Rewelacja!!! Wszystko bardzo klarownie wytłumaczone. Korzystałem z usług nie jednego prawnika, ale tak przygotowane pismo i objaśnienia jakie otrzymałem wprawiło mnie w zdumienie. Wszystko na najwyższym poziomie!!! Polecam serdecznie i dziękuję całemu zespołowi ePorady24, a w szczególności Panu Karolowi Jokielowi.
Żadna opinia nie wyrazi mojej wdzięczności dla zespołu ePorady. Moja sprawa wydawała mi się tak skomplikowana, że nie do rozwiązania. Nie wiedziałem, od której strony ją zacząć. Szperając w internecie, natrafiłem na ePorady i okazało się, że moją sprawę można zacząć od strony, której absolutnie bym się nie spodziewał.
Jestem bardzo zadowolony z obrotu sprawy, która mnie dotyczy. Z tak znikomych danych, które przekazałem, otrzymałem pismo tak profesjonalnie napisane, jakby zespół ePorady był moim bardzo dobrym znajomym i znał mój problem tak dobrze jak ja. Dziękuję bardzo i będę polecał wszystkim korzystanie z waszych usług.
Bardzo, bardzo dziękuję!!! W ciągu dwóch dni otrzymałam więcej wiadomości na temat mojej sprawy niż w ciągu 2 miesięcy od dwóch adwokatów!!!! Do tej pory dowiadywałam się tylko, jakie prawa ma osoba, która naraziła mnie na ogromne szkody, i jakie konsekwencje grożą mi, jeżeli nie będę respektować tych praw. Nawet odpowiedź na dodatkowe pytanie nastąpiła szybciej i była bardziej wyczerpująca niż trwająca od tygodnia dyskusja na ten temat z moim pełnomocnikiem (teraz byłym). O kosztach nie mówiąc. BARDZO POLECAM!!!
Widziałem już wiele pozwów, ale sporządzony przez prawnika z eporady24.pl jest prawdziwym majstersztykiem i wyrazem profesjonalizmu. Jasno, konkretnie, przy minimum słów, maksimum treści. Do tego relacja jakości do ceny również znajduje swoje uzasadnienie. Z pełnym przekonaniem wygranej sprawy zanoszę pozew do sądu. Nikomu nie należy życzyć sądowych spraw, ale gdyby zaszła potrzeba, z pełnym przekonaniem mogę polecić eporady24.pl.
Powiem tak: cuda załatwiane są od ręki! Na sprawie w sądzie sędzina była zaskoczona tak profesjonalnym i rzeczowym przygotowaniem, a wszystko dzięki ePorady24! Zakończyłem sprawę i wygrałem!!!! Polecam ten serwis i serdecznie dziękuję. Tak sprawnej obsługi mógłby pozazdrościć każdy inny serwis! Prawnicy są na najwyższym poziomie!!! Polecam z całego serca!!!
Cóż ja mogę napisać. Jedynie chwalić w niebiosa, wszystkich Prawników którzy na łamach tego portalu, pomagają, za dość niską cenę, zwykłym „Kowalskim” w ich problemach Zwłaszcza wielkie dzięki dla Pani Elizy - PROFESJONALISTKA W PEŁENEJ KRASIE!!!
Tak profesjonalnego portalu prawniczego nie spotkałam, mimo szuflowania w necie! Nie musicie się obawiać o dużą konkurencję bo wiarygodność Wasza pozwala w razie potrzeby tylko TUTAJ kliknąć! Sposób informowania klienta poprzez maile, to przykład jak serio podchodzicie do załatwienia sprawy, zaangażowanie się paru prawników do jednej kwestii problemu to również zasługuje na "piec z plusem". Jesteście WIELCY! nikt Wam do tej pory dorównać nie jest w stanie! Pozdrowienia dla całej ekipy tego portalu.
Wspaniały serwis, wspaniali prawnicy. Szybka odpowiedź na pytanie i, co najważniejsze, wyczerpująca odpowiedź. Prawnicy są wspaniali, dostałam bardzo przejrzystą odpowiedź, zawierającą ważne szczegóły. Pani prawnik dokładnie doradziła mi, co mam robić, jak działać, jakie mam możliwości, co mam uwzględnić, pisząc wniosek, z jakiego paragrafu i co dla mnie ważne – napisała także od siebie, co najlepiej wypisać i na co zwracać uwagę. Gorąco polecam.
Serdecznie dziękuję za szybką i wyczerpującą opinię. Szczerze mówiąc, korzystałam z porad kilku prawników. Zdecydowanie jesteście najbardziej solidni, widać w opinii, że przygotowana jest dla konkretnej sprawy, a przygotowujący ją prawnik wnikliwie przeanalizował konkretną sytuację, a nie tylko cytował fragmenty prawa autorskiego. Pozdrawiam i dziękuję.
Polecam ten serwis, ponieważ oprócz fachowej i wyczerpującej odpowiedzi na moje pytania potrafią zrozumieć ludzkie nieszczęście. Na pewno przy kolejnych sprawach prawnych zwrócę sie do waszego serwisu.
Dziękuję za fachową poradę – bardzo mnie uspokoiła. Pani sędzia podczas rozprawy, uzasadniając swoje stanowisko w sprawie, również powołała się na cytowane przez Pana artykuły. Pozdrowienia dla Pana Lenowieckiego – od dziś polecam wszystkim EPORADY24.
Fachowa porada bardzo dokładnie opisana szybko na temat miałem uczucie że rozmawiam z prawnikiem w cztery oczy - gorąco polecam.
Super profesjonalna porada!!!! Polecam wszystkim fachowców którzy na łamach tego portalu pomagają zwykłym „Kowalskim” w sprawach dla Nich trudnych i niezrozumiałych. Starannie z wielką dokładnością opisany problem został wytłumaczony i zaproponowany tok załatwienia problemu za co, z całego serca DZIĘKUJE!!!!
Dziękuję za szybką i rzetelną pomoc. Do porad prawnych udzielanych internetowo podchodziłam raczej ostrożnie. Jednak po kilku wizytach w kancelariach prawnych, w których prawnik rezerwuje sobie czas ok. 15 min na klienta, a ponadto udziela odpowiedzi z głowy, bez żadnego wcześniejszego przygotowania, mówiąc: „prawdopodobnie”, z żalem stwierdziłam, że straciłam tylko czas i pieniądze. W związku z tym po przestudiowaniu kilku porad w interesującym mnie temacie postanowiłam spróbować skorzystać z serwisu ePorady24.pl. Opisałam jak najdokładniej zaistniałą sytuację i w ciągu 2 dni otrzymałam wyczerpującą i jasną odpowiedź. Byłam bardzo mile zaskoczona. Tutaj prawnik ma czas, aby przetrawić problem, zajrzeć gdzie trzeba, aby pomóc w rozwiązaniu sytuacji, i to jest WIELKI PLUS tego portalu. Polecam wszystkim taka formę!
Dziękuję za jasną, rzeczową i bardzo szybką odpowiedź. Dzięki waszej pomocy sprawę w sądzie wygrałam. Wszystkim będę polecać Wasz portal eporady24.
Serdecznie dziękuję prawnikom tego portalu za pomoc. Odpowiedzi były naprawdę rzetelne i, co ważne, udzielane bardzo szybko. Wiem, „na czym stoję”. Wiedzy nigdy za wiele, w kancelarii bywało, że po opisaniu swojego problemu dowiadywałem się jedynie, że sprawa jest ciekawa i trudna, traciłem czas, pieniądze i wiedziałem tyle, co wiedziałem. W przypadku tego portalu tak się nie da – jest pytanie i jest wyczerpująca odpowiedź. Osobiście jestem bardzo zadowolony z porady.
BARDZO POLECAM. Sprawa z którą się zwróciłem wydawała się bez wyjścia. Wplątałem się w bardzo skomplikowany "układ" współpracy z dużym producentem materiałów budowlanych. Sądziłem, że mając gwarancję + aprobaty + deklaracje + faktury i wykonując usługi na wysokim poziomie mogę spać spokojnie. Myliłem się. Realia okazały się bardzo brutalne. Byłem załamany - wszystkie próby zainteresowania różnych instytucji były nieskuteczne. Pani Eliza wskazała mi sposób i czynnie POMOGŁA w jego wprowadzeniu. Wiem, że do ostatecznego rozstrzygnięcia minie jeszcze sporo czasu. Sprawa jest naprawdę bardzo trudna. Odzyskałem jednak wiarę w siebie i ludzi. Kontakt bardzo dobry - o wiele lepszy od kontaktów z innymi prawnikami. Jeszcze raz gorąco POLECAM.
Panie, Panowie, nie marnujcie czasu na przeszukiwanie internetu i poszukiwanie właściwych rozwiązań co do waszych prywatnych spraw. Napiszcie zapytanie do „eporady24”, a szybko, konkretnie i na temat dostaniecie odpowiedź... Za niewielką opłatą uzyskałem nie „odpowiedź”, lecz „odpowiedzi”, bo było ich kilka i jestem w pełni usatysfakcjonowany.
Jeżeli w poradach rozdawaliby Oskary, na pewno bym wysłał nominację do Oskara na eporady24.
Dziękuję bardzo za rzetelną i wyczerpującą odpowiedź. Od jakiegoś czasu słyszałam różne sprzeczne opinie dotyczące mojego problemu i szczerze mówiąc, nie bardzo wiedziałam, do kogo się zwrócić, by uzyskać potrzebne informacje. W stosownym urzędzie nie dowiedziałam się niestety niczego konkretnego, a korzystanie z drogich usług biur doradczych nie wchodziło w grę. Państwa konkurencja w internecie wyceniła mój problem drożej. Pan Aleksander Słysz dokładnie przeanalizował moje pytania i rozwiał wątpliwości. Teraz wiem, jakie powinnam podjąć kroki w najbliższej przyszłości. Przyznam się, że obawiałam się krótkiej, lakonicznej odpowiedzi, niekoniecznie adekwatnej do wpłaconej kwoty, ale jestem pozytywnie zaskoczona. Duży plus za możliwość zadawania pytań dodatkowych.
Chodziło o jedną sprawę - zadałem w sumie 5 pytań. Myślałem że odpowiedź to będzie kilka zdań tymczasem dostałem kilka stron naprawdę fachowej porady - każdy problem został dokładnie opisany. Teraz praktycznie nie muszą wynajmować prawnika - dostałem gotowe rozwiązanie. Mało tego prócz porady dosłałem kilkadziesiąt innych źródeł (książki internet) których znalezienie i zweryfikowanie zajęło by mi pewnie bardzo dużo czasu. A co do ceny to muszę bez wahania przyznać że usługa była za pól darmo w porównaniu do ilości wiedzy jaką dostałem.

»Artykuły

Ilość: 34 | Wyświetlono: 1-10

Opublikowane: 12.09.2016
Uprawnienia z gwarancji
Uprawnienia z gwarancji przysługują kupującemu, któremu gwarant dobrowolnie udzielił ochrony, składając oświadczenie gwarancyjne. ...
Opublikowane: 17.09.2015
Nieodebrany sprzęt z serwisu
Przedsiębiorca, który przyjął na przechowanie sprzęt oddany do naprawy, nie ma prawa zniszczyć tego sprzętu, jeśli klient nie odbiera go ...
Opublikowane: 10.07.2015
Informacja o składzie produktu spożywczego
W większości przypadków przedsiębiorca wprowadzający do obrotu produkty żywnościowe zobowiązany jest do zamieszczania na opakowaniu ...
Opublikowane: 29.04.2015
Gwarancja i rękojmia za sprzedany towar
W przypadku stwierdzenia wadliwości nabytego towaru kupujący ma możliwość dochodzenia roszczeń od sprzedawcy albo, jeżeli na towar ...
Opublikowane: 25.03.2015
Zwrot opakowań zwrotnych
W obowiązującym stanie prawnym brak jest przepisów, które nakładałyby na sprzedawców detalicznych obowiązek przyjmowania opakowań ...
Opublikowane: 19.12.2014
Zawiadomienie o wadzie
W przypadku dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi za wady sprzedanej rzeczy kupujący ma obowiązek zawiadomić sprzedawcę o zaistnieniu wady ...
Opublikowane: 26.09.2014
Komu i jak pomaga rzecznik konsumentów?
Rzecznicy konsumentów stoją niejako w pierwszej linii wśród organów powołanych do ochrony konsumentów. Funkcjonują oni w prawie każdym ...
Opublikowane: 18.09.2014
Nowa ustawa o cenach
Od niedawna obowiązuje w Polsce nowa ustawa regulująca oznaczanie ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży. Co to oznacza dla ...
Opublikowane: 16.09.2014
Jak konsument może się bronić przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi przedsiębiorców?
Stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych przez przedsiębiorcę nie musi pozostawać bez reakcji konsumentów. Mają oni bowiem szerokie ...
Opublikowane: 02.09.2014
Wpływ nowej ustawy o prawach konsumenta na treść regulaminu serwisu internetowego
Coraz mniej czasu pozostaje do dnia wejścia w życie nowej ustawy o prawach konsumenta 1 , która w kompleksowy sposób ma uregulować zasady ...

»Orzecznictwo

Ilość: 3 | Wyświetlono: wszystkie

Opublikowane: 23.07.2008
Nadużywanie pozycji dominującej
Uchwała SN z dnia 23 lipca 2008 r. (sygn. akt III CZP 52/08)

Jeżeli do ustalenia nieważności umowy jest to niezbędne, sąd może samodzielnie stwierdzić naruszenie zakazu nadużywania pozycji dominującej (art. 8 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, tekst jedn.: Dz.U. z 2005 r. Nr 244, poz. 2080 ze zm.), chyba że została już wydana ostateczna decyzja Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdzająca nadużycie pozycji dominującej (art. 9 ustawy).
Opublikowane: 03.11.2005
Wzorzec umowy uprawniający do podwyższenia ceny
Wyrok SOKIK z dnia 3 listopada 2005 r. (sygn. akt XVII Amc 41/05, Wokanda 2006/7-8/102)

Postanowienie wzorca umowy uprawniające przedsiębiorcę do określenia lub podwyższenia ceny lub wynagrodzenia po zawarciu umowy, a to w następstwie inflacyjnego wzrostu kosztów działalności przedsiębiorcy, jest niedozwolonym postanowieniem umownym, naruszającym przepis art. 3853 pkt 20 k.c., jeżeli jednocześnie przedsiębiorca nie przyznał konsumentowi prawa odstąpienia od umowy.
Opublikowane: 08.08.2005
Zaprzestanie świadczenia usługi
Wyrok SOKIK z dnia 8 sierpnia 2005 r. (sygn. akt XVII Amc 34/04, Wokanda 2006/5/50)

Przejawem niedozwolonego postanowienia umownego, w świetle art. 3853 pkt 15 k.c., jest wprowadzenie przez przedsiębiorcę do umowy zawartej z konsumentem postanowienia uprawniającego przedsiębiorcę do zaprzestania świadczenia usługi, bez uprzedniego powiadomienia o tym konsumenta.

»Materiały

Ilość: 1 | Wyświetlono: wszystkie

Opublikowane: 15.11.2011
Prawa konsumentów
Prawa konsumentów obejmują prawo do reklamacji produktu, serwisu gwarancyjnego czy możliwość zwrotu zakupu. Prawa konsumentów często są ...

Indywidualne Porady Prawne specjalistów

Wpisz tutaj swoje pytanie, aby trafiło do naszego prawnika specjalisty.
wizytówka Szukamy prawników »