.
Udzieliliśmy ponad 127,5 tys. porad prawnych i mamy 14 468 opinii Klientów
Zadaj pytanie » Zadaj pytanie »

Indywidualne Porady Prawne

Masz problem prawny i szukasz pomocy?
Kliknij TUTAJ i opisz nam swój problem w formularzu.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)

Ochrona konsumenta

W podkategorii: Artykuły | Pytania i odpowiedzi |

»Pytania i odpowiedzi

Ilość: 77 | Wyświetlono: 1-20

Opublikowane: 29.02.2024

Rękojmia po upływie gwarancji

W obliczu sytuacji, gdy po upływie okresu gwarancyjnego na zakupione drzwi wejściowe ujawnia się wada ukryta, pojawia się pytanie o możliwość skorzystania z rękojmi. Czy istnieje droga prawna umożliwiająca dochodzenie swoich praw nawet po upływie gwarancji? Rękojmia,...

Opublikowane: 23.02.2024

Kara za odwołanie rezerwacji na booking.com

Anulowanie rezerwacji na platformach takich jak booking.com może wydawać się trudne, szczególnie w przypadku wybrania opcji „kaucja bezzwrotna”. W niniejszym artykule tłumaczymy, jakie możliwości ma osoba, która chce odwołać taką rezerwację. Jako przykład...

Opublikowane: 11.02.2024

Klient twierdzi, że otrzymał niekompletne zamówienie, co zrobić?

W dzisiejszych czasach prowadzenie sklepu internetowego niesie za sobą wiele wyzwań, a jednym z nich jest radzenie sobie z problemami związanymi z realizacją zamówień. Częstym zjawiskiem, z którym mogą się zetknąć właściciele e-commerce, są sytuacje, gdy klient...

Opublikowane: 17.01.2024

Czy mechanik musi pokazać rachunek za części?

Artykuł porusza ważną kwestię dla każdego właściciela pojazdu, który korzysta z usług warsztatów samochodowych. Często pojawia się problem, gdy mechanik nie chce przedstawić rachunków za zakupione części do naprawy samochodu. W artykule omówione zostaną prawne...

Opublikowane: 11.12.2023

Reklamacja rozklejonych butów

Nieprzyjęcie reklamacji rozklejonego obuwia może być frustrującym doświadczeniem dla każdego klienta, szczególnie gdy dotyczy to produktu wysokiej jakości i ceny. Artykuł ten skupia się na sytuacji, w której kupujący napotyka opór ze strony sprzedawcy...

Opublikowane: 16.04.2023

Odrzucona reklamacja obuwia, co zrobić?

Potrzebuje pomocy w kwestii reklamacji obuwia. Obuwie zakupione ok rok temu i niestety zaczęły występować w nim defekty. Reklamacja została odrzucona przez producenta poprzez naprawę jednej błahej wady, natomiast cała reszta, która jest dla mniej bardziej istotna, została przerzucona...

Opublikowane: 22.03.2023

Brak przesyłki zamówionej przez internet, jak odzyskać pieniądze?

Zamówiłem towar w sklepie przez internet, zapłaciłem z góry i towar nie przyszedł. Od zamówienia minęło już 20 dni. Jak mogę odzyskać pieniądze? Czy wysłać jakieś pismo? Czy można jakoś sprawdzić albo skontaktować się z firmą, która prowadzi ten sklep, chociaż brak...

Opublikowane: 21.03.2023

Odrzucona reklamacja radia w kupionym samochodzie, co zrobić?

Przed 5 miesiącami kupiłem używany samochód w popularnym salonie pojazdów używanych. Uzyskałem roczną gwarancją z możliwością jej przedłużenia na awarie i usterki powstałe podczas użytkowania. Wszystko było w porządku do czasu, gdy przez tydzień auta nie użytkowałem, po...

Opublikowane: 01.02.2023

Wadliwa naprawa samochodu, co zrobić?

Warsztat samochodowy wadliwie naprawił nam samochód. Po pewnym czasie pojawiła się ta sama wada. Co teraz powinniśmy zrobić, aby naprawili wyrządzoną nam szkodę?

Opublikowane: 16.01.2023

Zakupiona kamera nie działa poprawnie - jak odzyskać pieniądze za wadliwy produkt?

Przedwczoraj zakupiłem w stacjonarnym sklepie mikrokamerkę szpiegowską wraz ze słuchawką szpiegowską za 700 zł (kamerka 500, słuchawka 200). Sprzedawca zapewnił mnie, że kamerka ma możliwość przesyłu obrazu poprzez streamowanie. Ta funkcjonalność znajduje się również w...

Opublikowane: 16.12.2022

Problem z zepsutą pralką oddaną do naprawy na gwarancji

Pomimo zgłoszenia uszkodzenia pralki 3 miesiące temu naprawa do tej pory nie została wykonana. Centrala firmy nie udziela żadnej odpowiedzi. Według gwarancji producent ma 30 dni na naprawę lub wymianę urządzenia. Serwis po zgłoszeniu zepsucia się pralki wymienił jakąś małą...

Opublikowane: 30.11.2022

Opóźnienie w realizacji zamówienia przez sklep a zwrot zaliczki

Przed 10 tygodniami zamówiłem w sklepie budowlanym dachówkę ceramiczną na kwotę 35 tys. zł. Wpłaciłem 15 tys. w ramach faktury zaliczkowej i sprzedawca powiedział, że dachówka ma być za 2 miesiące. Teraz poinformowano mnie, że dachówka dopiero będzie produkowana przez...

Opublikowane: 29.11.2022

Jak odstąpić od umowy zawartej na pokazie?

Wczoraj na pokazie nabyłam fotel z funkcją maty masującej, do tego w promocji rower na akumulator, oczyszczacz powietrza, garnek wielofunkcyjny i 2 maty na krzesła, całość opiewa na kwotę niemal 16 tys. zł. Na wymienione produkty został zawarty kredyt na 60 rat. Jak...

Opublikowane: 16.11.2022

Reklamacja sukni ślubnej po ślubie

Prowadzę salon sukien ślubnych. Klientka przyniosła suknię ślubną, w której popsuł się zamek błyskawiczny i chcę ją zareklamować. Twierdzi, że popsuł się w czasie ubierania do ślubu i musiano zszyć go ręcznie. Podczas przymiarek wszystko było w porządku i klientka bez...

Opublikowane: 09.10.2022

Reklamacja kostki brukowej z dwóch różnych partii

Zakupiliśmy kostkę brukową pół roku temu, sprzedawca obiecał przechować nam kostkę do momentu rozpoczęcia prac związanych z jej układaniem. W zeszłym tygodniu kostka została do nas dostarczona po wcześniejszym ustaleniu. Wczoraj po odkryciu palet z kostką zauważyliśmy z...

Opublikowane: 09.09.2022

Wada samochodu zgłoszona po tygodniu od zakupu, kto płaci za naprawę?

Tydzień temu sprzedałem samochód, a dzisiaj zadzwonił kupujący, twierdząc, że samochód posiada wadę, coś jest nie tak z silnikiem. Użytkowałem to auto niemal codziennie i żadnej usterki czy też oznak, że silnik nie działa poprawnie, nie było. Samochód od zakupu serwisowałem...

Opublikowane: 11.07.2022

Zakup samochodu z zatrzymanym dowodem rejestracyjnym

Kupiłem samochód bez wiedzy o elektronicznym zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego po kolizji. Teraz nie mogę zarejestrować pojazdu bez diagnostyki - której nie zrobią bez raportu z kolizji, którego oczywiście nie mam. Co mam dalej zrobić?

Opublikowane: 23.01.2022

Gwarancja po reklamacji i naprawie produktu

Mamy problem z reklamacjami napraw produktu. Przykład: klient zakupił u nas żaluzje drewniane do okna. Po 5 latach jedna zepsuła się. Wymieniliśmy w 5-letniej żaluzji odpłatnie mechanizm oraz sznurek. Przed upływem roku klientka przyszła z reklamacją na serwis żaluzji, powołując...


Problem po anulowaniu zamówienia w sklepie internetowym

Kilka dni temu zakupiłam przez internet towar. Następnego dnia się rozmyśliłam i poprosiłam sprzedawcę o anulowanie zamówionego towaru, jeszcze przed wysłaniem. Sprzedawca niechętnie się zgodził. Niestety w regulaminie sklepu jest napisane, że zmiany w zamówieniach Klient może...


Zerwany pasek rozrządu na gwarancji - kto pokrywa koszty naprawy?

W 2016 roku zakupiłem w salonie nowy samochód. Otrzymałem wówczas dwuletnią gwarancję na silnik. W 2019 roku jesienią pękł pasek rozrządu. Producent deklaruje wytrzymałość danej części do przebiegu 150 tys. kilometrów. Pasek pękł przy przebiegu 96 tys. Serwis uznał, iż...

»Artykuły

Ilość: 8 | Wyświetlono: wszystkie

Uprawnienia z gwarancji

Uprawnienia z gwarancji przysługują kupującemu, któremu gwarant dobrowolnie udzielił ochrony, składając oświadczenie gwarancyjne. Gwarancja daje kupującemu możliwość dochodzenia roszczeń za wady kupionej rzeczy nie tylko od sprzedawcy, ale i od gwaranta.

Nieodebrany sprzęt z serwisu

Przedsiębiorca, który przyjął na przechowanie sprzęt oddany do naprawy, nie ma prawa zniszczyć tego sprzętu, jeśli klient nie odbiera go w wyznaczonym terminie. Może natomiast oddać sprzęt do depozytu sądowego lub naliczyć opłaty za jego przechowywanie po rozpatrzeniu reklamacji...

Informacja o składzie produktu spożywczego

W większości przypadków przedsiębiorca wprowadzający do obrotu produkty żywnościowe zobowiązany jest do zamieszczania na opakowaniu takiego produktu wykazu składników ze wskazaniem ich procentowego udziału. Obowiązek ten nie dotyczy tylko niektórych artykułów spożywczych, w...

Zwrot opakowań zwrotnych

W obowiązującym stanie prawnym brak jest przepisów, które nakładałyby na sprzedawców detalicznych obowiązek przyjmowania opakowań zwrotnych od kupujących, którzy nie przedstawili paragonu zakupu. Ustawa nakłada na przedsiębiorców jednak pewne obowiązki informacyjne w zakresie...

Wpływ nowej ustawy o prawach konsumenta na treść regulaminu serwisu internetowego

Coraz mniej czasu pozostaje do dnia wejścia w życie nowej ustawy o prawach konsumenta 1 , która w kompleksowy sposób ma uregulować zasady obrotu konsumenckiego, ze szczególnym uwzględnieniem umów zawieranych przez Internet. Ustawa, której przepisy będą miały...

Obowiązek dołączenia instrukcji obsługi po polsku do towarów

Instrukcje obsługi dołączane do towarów sprzedawanych konsumentom na terytorium Polski powinny być sporządzone w języku polskim. Obowiązek ten ustanawia kilka aktów prawnych, z których niektóre mogą dotyczyć tylko wybranych rodzajów towarów.

Zajmujesz się akwizycją? Sprawdź, co powinieneś o niej wiedzieć!

Zawieranie z konsumentami umów poza lokalem przedsiębiorstwa, zwane akwizycją , wymaga od przedsiębiorcy spełnienia szeregu obowiązków informacyjnych. W szczególności należy poinformować konsumenta o prawie odstąpienia od umowy.

Oświadczenie woli złożone pod wpływem groźby

Artykuł omawia kwestie skuteczności oraz warunki uchylenia się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego pod wpływem groźby .

Indywidualne Porady Prawne

Masz problem prawny i szukasz pomocy?
Kliknij TUTAJ i opisz nam swój problem w formularzu.

(zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje)
Porad przez Internet udzielają
prawnicy z dużym doświadczeniem.

Zapytaj prawnika

Zadanie pytania do niczego nie zobowiązuje!
Wycenę wyślemy do 1 godziny
Szukamy ambitnego prawnika »

spadek.info

prawo-budowlane.info

odpowiedziprawne.pl

Paragraf jako alternatywne logo serwisu